Upravený návrh vypracoval národný dozorný orgán v oblasti leteckých navigačných služieb, ktorým je Dopravný úrad.
Autor TASR
Bratislava 7. októbra (TASR) – Vláda vo štvrtok schválila upravený návrh plánu výkonnosti v oblasti leteckých navigačných služieb na roky 2020 až 2024 pre SR. Systém výkonnosti má za cieľ zlepšiť výkonnosť leteckých navigačných služieb a sieťových funkcií v jednotnom európskom vzdušnom priestore.
Systém výkonnosti má zároveň prispievať k zníženiu emisií skleníkových plynov z leteckej dopravy a umožňovať optimálne využitie vzdušného priestoru s prihliadnutím na toky letovej prevádzky v európskom vzdušnom priestore.
Materiál zohľadňuje aj situáciu okolo pandémie ochorenia COVID-19. Opatrenia prijaté vo vzťahu k tomuto ochoreniu majú podľa predkladacej správy zásadný vplyv na fungovanie podnikov vrátane poskytovateľov leteckých navigačných služieb. V nadväznosti na prijatie nových "revidovaných celoúnijných cieľov výkonnosti" majú členské štáty Európskej únie (EÚ) pripraviť upravené návrhy plánov výkonnosti. Pôvodné návrhy plánov výkonnosti z roku 2019 totiž boli vypracované pred vypuknutím pandémie. Upravený návrh vypracoval národný dozorný orgán v oblasti leteckých navigačných služieb, ktorým je Dopravný úrad.
Rezort dopravy priblížil, že na žiadnom letisku na území SR prevádzkovanom letiskovou spoločnosťou, na ktorom sú poskytované terminálne letecké navigačné služby, nie je dosiahnutý minimálny počet 80.000 pohybov obchodnej leteckej dopravy podľa pravidiel letu podľa prístrojov. Upravený návrh plánu výkonnosti sa týka len traťových leteckých navigačných služieb poskytovaných vo vzdušnom priestore SR. V referenčnom období bola na roky 2020 až 2024 vo vzdušnom priestore SR zriadená jedna traťová zóna spoplatňovania.
Upravený návrh plánu výkonnosti zahŕňa záväzné ciele výkonnosti stanovené na základe kľúčových ukazovateľov výkonnosti uplatňovaných na vnútroštátnej úrovni. "V upravenom návrhu plánu výkonnosti sú určené stanovené náklady spojené s poskytovaním traťových leteckých navigačných služieb, na základe ktorých bola určená traťová jednotka služieb na každý rok referenčného obdobia," uvádza sa v predkladacej správe. Stanovené náklady na traťové letecké navigačné služby sú financované prostredníctvom traťových odplát uložených používateľom vzdušného priestoru v príslušnej traťovej zóne spoplatňovania.
Systém výkonnosti má zároveň prispievať k zníženiu emisií skleníkových plynov z leteckej dopravy a umožňovať optimálne využitie vzdušného priestoru s prihliadnutím na toky letovej prevádzky v európskom vzdušnom priestore.
Materiál zohľadňuje aj situáciu okolo pandémie ochorenia COVID-19. Opatrenia prijaté vo vzťahu k tomuto ochoreniu majú podľa predkladacej správy zásadný vplyv na fungovanie podnikov vrátane poskytovateľov leteckých navigačných služieb. V nadväznosti na prijatie nových "revidovaných celoúnijných cieľov výkonnosti" majú členské štáty Európskej únie (EÚ) pripraviť upravené návrhy plánov výkonnosti. Pôvodné návrhy plánov výkonnosti z roku 2019 totiž boli vypracované pred vypuknutím pandémie. Upravený návrh vypracoval národný dozorný orgán v oblasti leteckých navigačných služieb, ktorým je Dopravný úrad.
Rezort dopravy priblížil, že na žiadnom letisku na území SR prevádzkovanom letiskovou spoločnosťou, na ktorom sú poskytované terminálne letecké navigačné služby, nie je dosiahnutý minimálny počet 80.000 pohybov obchodnej leteckej dopravy podľa pravidiel letu podľa prístrojov. Upravený návrh plánu výkonnosti sa týka len traťových leteckých navigačných služieb poskytovaných vo vzdušnom priestore SR. V referenčnom období bola na roky 2020 až 2024 vo vzdušnom priestore SR zriadená jedna traťová zóna spoplatňovania.
Upravený návrh plánu výkonnosti zahŕňa záväzné ciele výkonnosti stanovené na základe kľúčových ukazovateľov výkonnosti uplatňovaných na vnútroštátnej úrovni. "V upravenom návrhu plánu výkonnosti sú určené stanovené náklady spojené s poskytovaním traťových leteckých navigačných služieb, na základe ktorých bola určená traťová jednotka služieb na každý rok referenčného obdobia," uvádza sa v predkladacej správe. Stanovené náklady na traťové letecké navigačné služby sú financované prostredníctvom traťových odplát uložených používateľom vzdušného priestoru v príslušnej traťovej zóne spoplatňovania.