Poisťovňa plánuje napríklad zlepšiť informovanie klientov, dobudovať sieť klientskych centier, rozvíjať elektronickú komunikáciu.
Autor TASR
Bratislava 25. januára (TASR) - Zvyšovanie kvality služieb i optimalizácia nákladov. Toto sú ciele, ktoré si stanovila Sociálna poisťovňa (SP) pod vedením Ľubomíra Vážneho (Smer-SD) vo svojom návrhu zámerov na roky 2017 až 2022. Plány SP dnes schválila vláda.
Ako uviedla poisťovňa, stratégia prináša základnú predstavu ďalšieho rozvoja a skvalitnenia poskytovaných služieb fyzickým osobám, zamestnávateľom, ako aj štátnej a verejnej správe. "Jej cieľom je posunúť fungovanie inštitúcie smerom k zvyšovaniu kvality služieb. Stratégia reflektuje na úzko súvisiace programy štátu v aktuálnom období. Ide predovšetkým o program Efektívnej verejnej správy, projekt Hodnota za peniaze a naplnenie princípov eGovernmentu," uvádza sa v materiáli.
Jedným z cieľov SP je zapojiť sa do hodnotenia verejných výdavkov. "V oblasti prijímania a výberu zamestnancov bude poisťovňa plánovať počty zamestnancov v jednotlivých agendách v súlade s náročnosťou agendy súvisiacou s častými zmenami zákona o sociálnom poistení a s rozsahom činností v súlade so strategickými zámermi vlády v oblasti sociálnej politiky," načrtla SP.
Poisťovňa plánuje napríklad zlepšiť informovanie klientov, dobudovať sieť klientskych centier, rozvíjať elektronickú komunikáciu. Prispôsobiť by sa mali pracovné postupy a informačné systémy potrebám elektronickej komunikácie s ostatnými orgánmi verejnej moci, zamestnávateľmi, ako aj fyzickými osobami.
Taktiež by sa mala vybudovať aj spoločná databáza údajov s možnosťou jej využitia všetkými útvarmi poisťovne. Vďaka rozšíreniu elektronizácie a automatizácie procesov má vzniknúť elektronický dávkový spis. Vzniknúť by malo aj jednotné úložisko údajov, ktoré by mohli využívať poistenci, ako aj jednotlivé útvary poisťovne.
Okrem týchto aktivít sa chce SP zamerať aj na zvýšenie plnenia odvodových povinností. V tejto oblasti majú byť prijaté opatrenia na zlepšenie výkonu kontrol, pri ktorých chce poisťovňa spolupracovať aj s inými inštitúciami. Tiež sa chce viac zamerať na poskytovanie informácií o odvodových povinnostiach za účelom eliminovania chýb.
Ako uviedla poisťovňa, stratégia prináša základnú predstavu ďalšieho rozvoja a skvalitnenia poskytovaných služieb fyzickým osobám, zamestnávateľom, ako aj štátnej a verejnej správe. "Jej cieľom je posunúť fungovanie inštitúcie smerom k zvyšovaniu kvality služieb. Stratégia reflektuje na úzko súvisiace programy štátu v aktuálnom období. Ide predovšetkým o program Efektívnej verejnej správy, projekt Hodnota za peniaze a naplnenie princípov eGovernmentu," uvádza sa v materiáli.
Jedným z cieľov SP je zapojiť sa do hodnotenia verejných výdavkov. "V oblasti prijímania a výberu zamestnancov bude poisťovňa plánovať počty zamestnancov v jednotlivých agendách v súlade s náročnosťou agendy súvisiacou s častými zmenami zákona o sociálnom poistení a s rozsahom činností v súlade so strategickými zámermi vlády v oblasti sociálnej politiky," načrtla SP.
Poisťovňa plánuje napríklad zlepšiť informovanie klientov, dobudovať sieť klientskych centier, rozvíjať elektronickú komunikáciu. Prispôsobiť by sa mali pracovné postupy a informačné systémy potrebám elektronickej komunikácie s ostatnými orgánmi verejnej moci, zamestnávateľmi, ako aj fyzickými osobami.
Taktiež by sa mala vybudovať aj spoločná databáza údajov s možnosťou jej využitia všetkými útvarmi poisťovne. Vďaka rozšíreniu elektronizácie a automatizácie procesov má vzniknúť elektronický dávkový spis. Vzniknúť by malo aj jednotné úložisko údajov, ktoré by mohli využívať poistenci, ako aj jednotlivé útvary poisťovne.
Okrem týchto aktivít sa chce SP zamerať aj na zvýšenie plnenia odvodových povinností. V tejto oblasti majú byť prijaté opatrenia na zlepšenie výkonu kontrol, pri ktorých chce poisťovňa spolupracovať aj s inými inštitúciami. Tiež sa chce viac zamerať na poskytovanie informácií o odvodových povinnostiach za účelom eliminovania chýb.