U východiskových vlakov boli nie vždy dostatočne vyčistené interiéry.
Autor TASR
Bratislava 9. februára (TASR) - Špinavé toalety, nefunkčné svetlo v nich či nedostatočné kúrenie a schátraný stav starších vozňov. To sú najčastejšie výhrady cestujúcich v slovenských vlakoch. Ľudia sa na ne sťažovali na adrese ministerstva dopravy standardy@mindop.sk.
Rezort dopravy vytvoril túto mailovú schránku po tom, čo v januári tohto roku začal postupne zavádzať do praxe takzvané štandardy vlakovej dopravy. V nich určil pre dopravcov, čiže aj pre štátnu Železničnú spoločnosť Slovensko (ZSSK) a tiež súkromnú firmu RegioJet základné podmienky, ktoré musia pri prepravovaní cestujúcich dodržiavať. V prípade ich porušenia hrozia dopravcom sankcie.
Na štandardy okrem cestujúcich dozerajú aj zamestnanci ministerstva. Chodia na kontrolné výjazdy po vlakových spojoch a ich doteraz zistené prehrešky sa týkali najmä necelistvej podlahy v starších vozňoch alebo popraskaných sedadiel. Našli tiež nefunkčné prechodové dvere medzi vozňami i chyby náteru vozňov. "U východiskových vlakov boli nie vždy dostatočne vyčistené interiéry," doplnil hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.
Do akej výšky sa vyšplhali pokuty za tieto pochybenia, ministerstvo zatiaľ nekomentovalo. Štandardy totiž podľa rezortu platia v praxi ešte príliš krátky čas a definitívne sa sankcie vyčíslia až na konci roka.
Rezort dopravy vytvoril túto mailovú schránku po tom, čo v januári tohto roku začal postupne zavádzať do praxe takzvané štandardy vlakovej dopravy. V nich určil pre dopravcov, čiže aj pre štátnu Železničnú spoločnosť Slovensko (ZSSK) a tiež súkromnú firmu RegioJet základné podmienky, ktoré musia pri prepravovaní cestujúcich dodržiavať. V prípade ich porušenia hrozia dopravcom sankcie.
Na štandardy okrem cestujúcich dozerajú aj zamestnanci ministerstva. Chodia na kontrolné výjazdy po vlakových spojoch a ich doteraz zistené prehrešky sa týkali najmä necelistvej podlahy v starších vozňoch alebo popraskaných sedadiel. Našli tiež nefunkčné prechodové dvere medzi vozňami i chyby náteru vozňov. "U východiskových vlakov boli nie vždy dostatočne vyčistené interiéry," doplnil hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.
Do akej výšky sa vyšplhali pokuty za tieto pochybenia, ministerstvo zatiaľ nekomentovalo. Štandardy totiž podľa rezortu platia v praxi ešte príliš krátky čas a definitívne sa sankcie vyčíslia až na konci roka.