Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 26. november 2024Meniny má Kornel
< sekcia Ekonomika

Vo Veľkých Tretiakovciach sa rozlúčili s ovčiarskou sezónou

Slovenským mitrovaním sa v sobotu 25. októbra 2014 už po tretíkrát rozlúčili z ovčiarskou sezónou vo Veľkých Teriakovciach v okrese Rimavská Sobota. Súčaťou programu boli aj ukážky strihania oviec. Foto: TASR/Ján Siman

Stovky návštevníkov prešli v priebehu soboty areálom Salaša pod Magingradom, aby si pozreli ukážky práce s ovcami a hlavne, aby si pripomenuli tradíciu ukončenia ovčiarskej sezóny - mitrovanie.

Veľké Teriakovce 26. októbra (TASR) - Prezentácia značky regionálneho produktu Gemer-Malohont bola v sobotu 25. októbra súčasťou tretieho ročníka Slovenského mitrovania vo Veľkých Teriakovciach v okrese Rimavská Sobota.

Ako pre TASR povedala manažérka miestnej akčnej skupiny (MAS) Malohont Miroslava Vargová, tento rok dostalo podujatie celoslovenský rozmer, keďže sa k organizátorom pridal aj Zväz chovateľov oviec a kôz na Slovensku.

Stovky návštevníkov prešli v priebehu soboty areálom Salaša pod Magingradom, aby si pozreli ukážky práce s ovcami a hlavne, aby si pripomenuli tradíciu ukončenia ovčiarskej sezóny - mitrovanie.

"Ľudia mohli vidieť ukážky vyháňania oviec na pašu, ich strihanie, ošetrovanie, ale aj spracovanie ovčej vlny až do finálnych výrobkov. Okrem toho sme už tradične usporiadali aj súťaž vo varení baraních špecialít. Na svoje si však prišli aj milovníci syra a syrových výrobkov. Celé to spestrili vystúpenia folklórnych skupín, ktoré majú vo svojom programe zahrnuté aj ovčiarske pásma," povedala Vargová.

Galéria: Vo Veľkých Tretiakovciach sa rozlúčili s ovčiarskou sezónou





MAS Malohont mala počas podujatia na svojich stánkoch vystavenú aj značku regionálneho produktu Gemer-Malohont. O jej udelenie sa výrobcovia a podnikatelia z regiónu môžu uchádzať v prvom kole do 1. decembra. Regionálne označovanie miestnych produktov má pomôcť odlíšiť, zviditeľniť a podporiť miestnych producentov, ktorí sa podieľajú aj na tvorbe pracovných príležitostí, na budovaní dobrého mena regiónu a zachovávaní jeho tradícií, hodnôt a jedinečnosti.



"Snažíme sa dostať čo najviac do povedomia fakt, že značka je na svete a máme jej grafické spracovanie. Na prvý pohľad je jasné, že je to značka regionálneho produktu, podobne, ako je to už zavedené v niektorých regiónoch Slovenska. Na druhej strane je naša značka jednoznačne odlíšiteľná a charakteristická pre náš región. Chceli by sme, aby sa už v prvom kole našlo čo najviac výrobcov, ktorí splnia naše podmienky, aby mala značka hneď od svojho štartu čo najväčšiu silu," doplnila manažérka MAS Malohont.