Ide konkrétne o tender na dozor k úseku D1 z Lietavskej Lúčky cez Višňové po Dubnú Skalu a tiež o súťaž na dozor k úseku D1 z Hričovského Podhradia po Lietavskú Lúčku.
Autor TASR
Bratislava 4. januára (TASR) - Voči dvom súťažiam Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) na stavebnotechnický dozor k výstavbe diaľnic sú námietky. Ide konkrétne o tender na dozor k úseku D1 z Lietavskej Lúčky cez Višňové po Dubnú Skalu a tiež o súťaž na dozor k úseku D1 z Hričovského Podhradia po Lietavskú Lúčku.
V obidvoch prípadoch smerujú námietky proti vylúčeniu uchádzača zo súťaže v štádiu pred otváraním častí ponúk označených ako "Kritériá". Námietky musí teraz posúdiť Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO). "Úrad koncom minulého roka začal konanie o námietkach, rozhodne o nich v zákonom stanovenej lehote," konštatoval pre TASR hovorca ÚVO Ján Mažgút.
Súčasťou úseku D1 z Lietavskej Lúčky cez Višňové po Dubnú Skalu je aj výstavba tunela Višňové, ktorý má byť po dobudovaní najdlhším tunelom na Slovensku. Tender na dozor k tomuto úseku má odhadovanú cenu podľa NDS vo výške takmer 13 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH).
Nejde pritom o prvú súťaž na dozor k tomuto úseku diaľnice D1. NDS sa ho snaží vysúťažiť už od roku 2012, predošlé súťaže však diaľničiari zrušili. V súčasnosti sa pritom už tento diaľničný úsek stavia. Podľa NDS je tak momentálne dozor na diaľnici zabezpečený špecialistami, v prevažnej miere prostredníctvom rámcových zmlúv.
V prípade dozoru k úseku D1 z Hričovského Podhradia po Lietavskú Lúčku odhaduje NDS cenu 5,9 milióna eur bez DPH. Obidva tendre vyhlásili diaľničiari v júli minulého roka. Kritériom pre výber víťaznej firmy má byť ekonomicky najvýhodnejšia ponuka.
V obidvoch prípadoch smerujú námietky proti vylúčeniu uchádzača zo súťaže v štádiu pred otváraním častí ponúk označených ako "Kritériá". Námietky musí teraz posúdiť Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO). "Úrad koncom minulého roka začal konanie o námietkach, rozhodne o nich v zákonom stanovenej lehote," konštatoval pre TASR hovorca ÚVO Ján Mažgút.
Súčasťou úseku D1 z Lietavskej Lúčky cez Višňové po Dubnú Skalu je aj výstavba tunela Višňové, ktorý má byť po dobudovaní najdlhším tunelom na Slovensku. Tender na dozor k tomuto úseku má odhadovanú cenu podľa NDS vo výške takmer 13 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH).
Nejde pritom o prvú súťaž na dozor k tomuto úseku diaľnice D1. NDS sa ho snaží vysúťažiť už od roku 2012, predošlé súťaže však diaľničiari zrušili. V súčasnosti sa pritom už tento diaľničný úsek stavia. Podľa NDS je tak momentálne dozor na diaľnici zabezpečený špecialistami, v prevažnej miere prostredníctvom rámcových zmlúv.
V prípade dozoru k úseku D1 z Hričovského Podhradia po Lietavskú Lúčku odhaduje NDS cenu 5,9 milióna eur bez DPH. Obidva tendre vyhlásili diaľničiari v júli minulého roka. Kritériom pre výber víťaznej firmy má byť ekonomicky najvýhodnejšia ponuka.