V segmente poistenia zodpovednosti spôsobili vodiči elektromobilov na iných autách o 5 až 10 % menej škôd, ktoré však boli v priemere o 0 až 5 % drahšie ako v prípade spaľovacích áut.
Autor TASR
Berlín 28. októbra (TASR) - Vodiči elektromobilov spôsobujú menej dopravných nehôd, no oprava ich vozidiel je podstatne drahšia, v priemere o 30 až 35 % ako pri porovnateľných autách so spaľovacími motormi. Poukázali na to vo štvrtok zverejnené výsledky prieskumu Zväzu nemeckého poisťovníctva (GDV). TASR o tom informuje na základe správy agentúry DPA.
Zväz v rámci prieskumu porovnal 37 modelových párov elektrických áut a porovnateľných vozidiel so spaľovacími motormi. Vyššie náklady majú viaceré príčiny. Oprava batérií je v porovnaní s klasickými motormi drahá, neistota pri nakladaní s poškodenými elektromobilmi môže zase viesť k ich dlhodobému uskladneniu až k úplnému vyradeniu z prevádzky, napríklad z dôvodu prevencie pred požiarmi, uviedol Christoph Lauterwasser, výkonný riaditeľ Allianz Center for Technology, dcérskej spoločnosti poisťovne Allianz. Náklady zvyšujú aj dlhé prestoje a vysoké hodinové sadzby v opravovniach.
"Máme viac ako 125 rokov skúseností so spaľovacími motormi, ale len asi desať rokov s modernými elektrickými vozidlami," priblížil Lauterwasser. Preto je potrebné, aby výrobcovia poskytovali kvalitné diagnostické údaje a pokyny na opravu alebo výmenu poškodených batérií, ako aj presné kritériá, ako postupovať pri nehodách, doplnil zástupca GDV Heinz Gressel.
Minimálne časť vyšších nákladov na opravu kompenzuje výrazne nižšia frekvencia poškodení elektromobilov v kategórii komplexného poistenia, teda v prípade škôd spôsobených vodičom na vlastnom vozidle. Náklady sú tu podľa štúdie o 15 až 20 % nižšie ako pri porovnateľných spaľovacích motoroch.
V segmente poistenia zodpovednosti spôsobili vodiči elektromobilov na iných autách o 5 až 10 % menej škôd, ktoré však boli v priemere o 0 až 5 % drahšie ako v prípade spaľovacích áut. Medzi možnými príčinami autori spomenuli vyššiu hmotnosť a tuhú karosériu elektromobilov.
Zväz v rámci prieskumu porovnal 37 modelových párov elektrických áut a porovnateľných vozidiel so spaľovacími motormi. Vyššie náklady majú viaceré príčiny. Oprava batérií je v porovnaní s klasickými motormi drahá, neistota pri nakladaní s poškodenými elektromobilmi môže zase viesť k ich dlhodobému uskladneniu až k úplnému vyradeniu z prevádzky, napríklad z dôvodu prevencie pred požiarmi, uviedol Christoph Lauterwasser, výkonný riaditeľ Allianz Center for Technology, dcérskej spoločnosti poisťovne Allianz. Náklady zvyšujú aj dlhé prestoje a vysoké hodinové sadzby v opravovniach.
"Máme viac ako 125 rokov skúseností so spaľovacími motormi, ale len asi desať rokov s modernými elektrickými vozidlami," priblížil Lauterwasser. Preto je potrebné, aby výrobcovia poskytovali kvalitné diagnostické údaje a pokyny na opravu alebo výmenu poškodených batérií, ako aj presné kritériá, ako postupovať pri nehodách, doplnil zástupca GDV Heinz Gressel.
Minimálne časť vyšších nákladov na opravu kompenzuje výrazne nižšia frekvencia poškodení elektromobilov v kategórii komplexného poistenia, teda v prípade škôd spôsobených vodičom na vlastnom vozidle. Náklady sú tu podľa štúdie o 15 až 20 % nižšie ako pri porovnateľných spaľovacích motoroch.
V segmente poistenia zodpovednosti spôsobili vodiči elektromobilov na iných autách o 5 až 10 % menej škôd, ktoré však boli v priemere o 0 až 5 % drahšie ako v prípade spaľovacích áut. Medzi možnými príčinami autori spomenuli vyššiu hmotnosť a tuhú karosériu elektromobilov.