Automobilkou v súčasnosti otriasa emisný škandál, preto sa plánuje výraznejšie zamerať práve na elektromobilitu.
Autor TASR
Wolfsburg 28. mája (TASR) - Nemecký koncern Volkswagen s cieľom podporiť rozvoj elektromobility zvažuje výstavbu vlastnej továrne na výrobu akumulátorov. Podľa informácií agentúry DPA by tento projekt mohol zhltnúť až 10 miliárd eur a jednou z možných lokalít je Salzgitter. Ako pred časom napísal denník Handelsblatt, vedenie VW sa prikláňa k vlastnej výrobe, aby nebol závislý od ázijských producentov.
Hovorca VW označil tieto informácie za špekulácie, ku ktorým sa koncern odmieta vyjadriť. Podľa jeho slov sa však elektromobilita stala jednou z priorít. VW sa chce do roka 2018 stať v tejto oblasti trhovou jednotkou.
Volkswagenom v súčasnosti otriasa emisný škandál, preto sa plánuje výraznejšie zamerať práve na elektromobilitu. V roku 2025 chce predať milión pravých elektromobilov všetkých koncernových značiek. Rozvoju by mohla napomôcť aj štátna podpora vo forme bonusov pri kúpe elektromobilov a hybridných vozidiel, ktorú nedávno schválila vláda.
Predstavitelia Daimlera, VW a BMW opakovane podporovali myšlienku výroby akumulátorov, najmä energetických článkov, v Nemecku. Práve elektrické články sú považované za kľúč k úspechu elektromobilov, keďže zatiaľ obmedzujú dojazd vozidiel a výrazne zvyšujú ich ceny. Nemecku navyše hrozí závislosť od ázijských výrobcov. Zatiaľ najväčšiu výrobu článkov na svete plánuje americká Tesla v spolupráci s Panasonicom, produkcia sa má začať v roku 2017.
Odbory sa obávajú predovšetkým rušenia pracovných miest v továrňach, ktoré vyrábajú komponenty pre tradičné automobily a v ére elektromobility by už nemuseli potrebné. V prípade VW sa riziká dotýkajú napríklad výroby motorov v Salzgitteri. Šéf podnikových odborov Bernd Osterloh varoval, že pre zmeny v technológiách pohonu by továreň mohlo v nasledujúcich 10 až 15 rokoch čakať masívne prepúšťanie.
Hovorca VW označil tieto informácie za špekulácie, ku ktorým sa koncern odmieta vyjadriť. Podľa jeho slov sa však elektromobilita stala jednou z priorít. VW sa chce do roka 2018 stať v tejto oblasti trhovou jednotkou.
Volkswagenom v súčasnosti otriasa emisný škandál, preto sa plánuje výraznejšie zamerať práve na elektromobilitu. V roku 2025 chce predať milión pravých elektromobilov všetkých koncernových značiek. Rozvoju by mohla napomôcť aj štátna podpora vo forme bonusov pri kúpe elektromobilov a hybridných vozidiel, ktorú nedávno schválila vláda.
Predstavitelia Daimlera, VW a BMW opakovane podporovali myšlienku výroby akumulátorov, najmä energetických článkov, v Nemecku. Práve elektrické články sú považované za kľúč k úspechu elektromobilov, keďže zatiaľ obmedzujú dojazd vozidiel a výrazne zvyšujú ich ceny. Nemecku navyše hrozí závislosť od ázijských výrobcov. Zatiaľ najväčšiu výrobu článkov na svete plánuje americká Tesla v spolupráci s Panasonicom, produkcia sa má začať v roku 2017.
Odbory sa obávajú predovšetkým rušenia pracovných miest v továrňach, ktoré vyrábajú komponenty pre tradičné automobily a v ére elektromobility by už nemuseli potrebné. V prípade VW sa riziká dotýkajú napríklad výroby motorov v Salzgitteri. Šéf podnikových odborov Bernd Osterloh varoval, že pre zmeny v technológiách pohonu by továreň mohlo v nasledujúcich 10 až 15 rokoch čakať masívne prepúšťanie.