Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 5. november 2024Meniny má Imrich
< sekcia Ekonomika

Volkswagen chce na čínskom trhu pokračovať v expanzii

Ilustračné foto Foto: TASR/Henrich Mišovič

Vlani sa v krajine predalo takmer 21 miliónov osobných áut, čo znamená, že Čína je najväčším automobilovým trhom na svete.

Peking 24. apríla (TASR) - Volkswagen považuje svoju pozíciu v Číne za dobrú. Preto počíta na svojom najdôležitejšom trhu s pokračovaním pozitívneho trendu z uplynulých dvoch kvartálov. Informovala o tom agentúra Reuters.

Predaj v Číne by mal ďalej rásť, uviedol dnes šéf koncernu pre Čínu Jochem Heizmann pri príležitosti otvorenia medzinárodného autosalónu v Pekingu.

Vlani sa v krajine predalo takmer 21 miliónov osobných áut, čo znamená, že Čína je najväčším automobilovým trhom na svete. Koncern Volkswagen v roku 2015 na čínskom trhu predal 3,5 milióna vozidiel, čo bolo o 3,4 % menej než v roku 2014.

Volkswagen chce v Číne podľa Heizmanna aj napriek vysokým nákladom v súvislosti s emisným škandálom pokračovať v expanzii. Tento rok by tu mal spoločne s čínskymi partnermi investovať okolo 4 miliárd eur. Koncern počíta predovšetkým so zvýšením podielu na trhu so športovo-úžitkovými vozidlami (SUV), o ktoré je v Číne veľký záujem. "Pripravujeme ofenzívu segmente SUV-ov," uviedol Heizmann.

Zároveň zdôraznil, že koncern je pripravený na potenciálne zvolávania vozidiel na opravu. V Číne sa globálny emisný škandál Volkswagenu zatiaľ dotkol len asi 2000 áut.

Volkswagen vlani pre emisný škandál zaznamenal najväčšiu stratu vo svojej 80-ročnej histórii. Strata za rok 2015 dosiahla 4,1 miliardy eur, ako v piatok (22. 4.) informoval koncern. Volkswagen si totiž na riešenie dôsledkov emisnej kauzy odložil 16,2 miliardy eur.