Koncern tak môže vypustiť každú tretiu pracovnú zmenu a zrejme už pre neho nebudú efektívne ani drahé víkendové zmeny.
Autor TASR
Wolfsburg 17. októbra (TASR) - Nemecký automobilový koncern Volkswagen (VW) chce zlepšiť efektivitu svojich závodov o 5 až 8 % ročne. Uviedol to dnes denník Handelsblatt s odvolaním sa na zdroje z koncernu, ktoré nechceli byť menované. Informáciu prevzala agentúra Reuters.
Podľa denníka koncern tak môže vypustiť každú tretiu pracovnú zmenu a zrejme už pre neho nebudú efektívne ani drahé víkendové zmeny.
Najväčší výrobca áut v Európe má v pláne výrazne zredukovať svoje náklady, aby zvládol výdavky na emisný škandál. VW sa k článku v novinách nevyjadril.
Na budúci mesiac sa 18. novembra stretne dozorná rada VW, aby schválila nové výdavkové ciele pre nadchádzajúce roky.
Volkswagenom vlani otriasol najväčší škandál v histórii firmy. Koncern sa minulý rok v septembri pod tlakom amerických úradov priznal, že do dieselových vozidiel nainštaloval softvér, ktorý mu umožnil manipulovať s emisiami a počas testovania zamaskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka. Po celom svete jazdí zhruba 11 miliónov takýchto vozidiel, z toho približne 8,5 miliónov v Európe.
Automobilka teraz čelí hromadným žalobám nespokojných klientov aj pokutám regulačných úradov po celom svete. Volkswagen si odložil bokom 17,8 miliardy eur na náklady spojené s emisným škandálom.
Podľa denníka koncern tak môže vypustiť každú tretiu pracovnú zmenu a zrejme už pre neho nebudú efektívne ani drahé víkendové zmeny.
Najväčší výrobca áut v Európe má v pláne výrazne zredukovať svoje náklady, aby zvládol výdavky na emisný škandál. VW sa k článku v novinách nevyjadril.
Na budúci mesiac sa 18. novembra stretne dozorná rada VW, aby schválila nové výdavkové ciele pre nadchádzajúce roky.
Volkswagenom vlani otriasol najväčší škandál v histórii firmy. Koncern sa minulý rok v septembri pod tlakom amerických úradov priznal, že do dieselových vozidiel nainštaloval softvér, ktorý mu umožnil manipulovať s emisiami a počas testovania zamaskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka. Po celom svete jazdí zhruba 11 miliónov takýchto vozidiel, z toho približne 8,5 miliónov v Európe.
Automobilka teraz čelí hromadným žalobám nespokojných klientov aj pokutám regulačných úradov po celom svete. Volkswagen si odložil bokom 17,8 miliardy eur na náklady spojené s emisným škandálom.