Získanie priamej kontroly nad dodávkami surovín, ktoré zahŕňajú aj grafit, kobalt a nikel, prostredníctvom partnerstiev je významné aj z hľadiska nákladov, poznamenal Schmall.
Autor TASR
Wolfsburg 16. júna (TASR) - Nemecká skupina Volkswagen (VW), ktorá je najväčším výrobcom áut v Európe, rokuje s dodávateľmi o zabezpečení priameho prístupu k materiálom a surovinám pre batérie do elektrických vozidiel (EV) prostredníctvom partnerstiev. Uviedol to Thomas Schmall, člen predstavenstva spoločnosti Volkswagen zodpovedný za technológie.
Automobilka sa tak snaží zvýšiť svoju kontrolu nad dodávateľským reťazcom v priemysle. Firmy s priamym prístupom k čipom a lítiu budú mať totiž výhodu pri zabezpečení ich dodávok. S nedostatkom čipov pre polovodiče majú aktuálne problémy automobilky na celom svete. Plynulé dodávky materiálov im umožnia zvýšiť výrobu na plný výkon.
Cieľom VW je dobehnúť tiež súperov vrátane spoločností Tesla a BMW, ktoré už uzavreli dohody o dodávkach s výrobcami lítia, najdôležitejšej zložky batérií pre EV. "Všetci sa pretekáme. Ide o to, aby sme vytvorili čo najdostupnejšie batériové články," povedal Schmall.
Dodal, že okrem výroby batérií, čo je pre VW nová oblasť podnikania, sa skupina musí posunúť aj smerom k "vertikálnej integrácii", k obstarávaniu a zabezpečeniu surovín. A to prostredníctvom rôznych foriem spolupráce.
Získanie priamej kontroly nad dodávkami surovín, ktoré zahŕňajú aj grafit, kobalt a nikel, prostredníctvom partnerstiev je významné aj z hľadiska nákladov, poznamenal Schmall.
„Osemdesiat percent nákladov na batériové články určujú suroviny. Je teda zrejmé, že je potrebné sa viac angažovať,“ dodal.
Automobilka sa tak snaží zvýšiť svoju kontrolu nad dodávateľským reťazcom v priemysle. Firmy s priamym prístupom k čipom a lítiu budú mať totiž výhodu pri zabezpečení ich dodávok. S nedostatkom čipov pre polovodiče majú aktuálne problémy automobilky na celom svete. Plynulé dodávky materiálov im umožnia zvýšiť výrobu na plný výkon.
Cieľom VW je dobehnúť tiež súperov vrátane spoločností Tesla a BMW, ktoré už uzavreli dohody o dodávkach s výrobcami lítia, najdôležitejšej zložky batérií pre EV. "Všetci sa pretekáme. Ide o to, aby sme vytvorili čo najdostupnejšie batériové články," povedal Schmall.
Dodal, že okrem výroby batérií, čo je pre VW nová oblasť podnikania, sa skupina musí posunúť aj smerom k "vertikálnej integrácii", k obstarávaniu a zabezpečeniu surovín. A to prostredníctvom rôznych foriem spolupráce.
Získanie priamej kontroly nad dodávkami surovín, ktoré zahŕňajú aj grafit, kobalt a nikel, prostredníctvom partnerstiev je významné aj z hľadiska nákladov, poznamenal Schmall.
„Osemdesiat percent nákladov na batériové články určujú suroviny. Je teda zrejmé, že je potrebné sa viac angažovať,“ dodal.