Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 17. november 2024Meniny má Klaudia
< sekcia Ekonomika

Volkswagen má najväčší podiel na poľskom automobilovom trhu

Ilustračné foto. Foto: TASR/AP Photo

Celkovo poľské úrady zaregistrovali v 1. polroku 79.879 nových áut z produkcie koncernu Volkswagen.

Varšava 23. júla (TASR) - Prakticky jeden z troch novozaregistrovaných automobilov v Poľsku bol v 1. polovici 2018 jednou zo značiek poľskej divízie nemeckého koncernu Volkswagen - Volkswagen Group Poland (VGP). Informovala o tom agentúra PAP.

Najväčší nárast počtu registrácií v tomto období, medziročne o 26 %, zaznamenal dcérska značka koncernu Porsche.

Poľská divízia VGP tak zostáva najväčším dodávateľom nových automobilov v krajine a má 29,2-% podiel na trhu.

Volkswagen Group Poland pre agentúru PAP uviedla, že počet jej predaných áut v Poľsku sa v prvej polovici roka zvýšil o 16,4 %. Každá zo značiek VGP (Volkswagen, Audi, Seat, Škoda a Porsche) zaznamenala dvojciferný nárast odbytu, z toho najstrmší už spomínané Porsche.

Celkovo poľské úrady zaregistrovali v 1. polroku 79.879 nových áut z produkcie koncernu Volkswagen. To je o 11.269 vozidiel viac ako v rovnakom období minulého roka.

Podľa údajov poskytnutých VGP je Škoda Fabia najpredávanejším mestským vozidlom, zatiaľ čo Škoda Octavia je lídrom v kategórii kompaktných vozidiel a Volkswagen Passat je najlepší v segmente D. Na druhej strane Volkswagen T6 je najpredávanejším úžitkovým vozidlom v Poľsku.