Mobilné stĺpy možno postaviť na verejných parkoviskách alebo vo firemných areáloch a zrýchlené nabíjanie potrvá v priemere 17 minút.
Autor TASR
Wolfsburg 27. decembra (TASR) - Koncern Volkswagen (VW) chce pomalé budovanie nabíjacej infraštruktúry pre elektromobily urýchliť s pomocou mobilných nabíjačiek. Mobilné stĺpy možno postaviť na verejných parkoviskách alebo vo firemných areáloch a zrýchlené nabíjanie potrvá v priemere 17 minút.
VW v rámci pilotného projektu postaví prvé mobilné nabíjačky vo Wolfsburgu v prvej polovici roka 2019. Od roka 2020 by sa mohli v týchto stĺpoch využívať staršie batérie z elektromobilov a postupne sa môžu nabíjačky rozšíriť aj do ostatných miest.
Nabíjacia stanica s kapacitou 360 kilowatthodín môže pracovať nezávisle od rozvodnej siete. Navyše sa môže dobíjať striedavým prúdom, čiže dokáže spracovať solárnu alebo veternú energiu. Bez pripojenia k sieti umožní nabiť až 15 elektromobilov a ak sa vybije, možno ju jednoducho vymeniť za inú. Umiestnenie stĺpov sa bude vyhľadávať aplikáciou.
Thomas Schmall, člen predstavenstva pre divíziu komponentov, to označil za "rozhodujúci krok k výkonnej sieti nabíjacích bodov". Podľa neho ide o úplne nový prístup k rýchlemu rozvoju infraštruktúry, ktorej nedostatočná hustota je spolu s vysokou cenou vozidiel a ich obmedzeným dojazdom považovaná za hlavnú prekážku pre rozmach elektromobility.
VW v divízii komponentov, ktorá bude od januára 2019 samostatným subjektom v rámci koncernovej štruktúry, združil vlastnú dodávateľskú výrobu motorov, prevodoviek, podvozkov či riadenia. Divízia bude zastrešovať 56 fabrík z celého sveta, ktoré zamestnávajú zhruba 80.000 ľudí. V Nemecku k nim patria napríklad továrne v Kasseli, Braunschweigu a Salzgitteri.
VW v rámci pilotného projektu postaví prvé mobilné nabíjačky vo Wolfsburgu v prvej polovici roka 2019. Od roka 2020 by sa mohli v týchto stĺpoch využívať staršie batérie z elektromobilov a postupne sa môžu nabíjačky rozšíriť aj do ostatných miest.
Nabíjacia stanica s kapacitou 360 kilowatthodín môže pracovať nezávisle od rozvodnej siete. Navyše sa môže dobíjať striedavým prúdom, čiže dokáže spracovať solárnu alebo veternú energiu. Bez pripojenia k sieti umožní nabiť až 15 elektromobilov a ak sa vybije, možno ju jednoducho vymeniť za inú. Umiestnenie stĺpov sa bude vyhľadávať aplikáciou.
Thomas Schmall, člen predstavenstva pre divíziu komponentov, to označil za "rozhodujúci krok k výkonnej sieti nabíjacích bodov". Podľa neho ide o úplne nový prístup k rýchlemu rozvoju infraštruktúry, ktorej nedostatočná hustota je spolu s vysokou cenou vozidiel a ich obmedzeným dojazdom považovaná za hlavnú prekážku pre rozmach elektromobility.
VW v divízii komponentov, ktorá bude od januára 2019 samostatným subjektom v rámci koncernovej štruktúry, združil vlastnú dodávateľskú výrobu motorov, prevodoviek, podvozkov či riadenia. Divízia bude zastrešovať 56 fabrík z celého sveta, ktoré zamestnávajú zhruba 80.000 ľudí. V Nemecku k nim patria napríklad továrne v Kasseli, Braunschweigu a Salzgitteri.