Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 30. november 2024Meniny má Ondrej a Andrej
< sekcia Ekonomika

Volkswagen pozastaví výrobné linky, ktoré len nedávno otvoril

Ilustračné foto. Foto: TASR/AP

Pozastavenie výroby sa dotkne predovšetkým modelov Golf a Tiguan. Volkswagen pritom obnovil výrobu len koncom apríla po týždňoch odstávky pre pandémiu.

Wolfsburg 13. mája (TASR) - Nemecká automobilka Volkswagen (VW) pozastaví výrobné linky, ktoré sa len nedávno otvorili po zrušení obmedzení spojených s pandémiou nového koronavírusu. Dôvodom je nízky dopyt. Uvádza sa správe, ktorú získala agentúra AFP.

V hlavnej centrále skupiny vo Wolfsburgu budú úplne odstavené dve montážne linky a na ďalšej sa bude tento mesiac pracovať len štyri dni v týždni, cituje AFP zo správy zverejnenej na intranete spoločnosti.

Pozastavenie výroby sa dotkne predovšetkým modelov Golf a Tiguan. Volkswagen pritom obnovil výrobu len koncom apríla po týždňoch odstávky pre pandémiu.

Cieľom nových opatrení je „flexibilne prispôsobiť výrobu očakávaným výkyvom na trhu“, uviedol personálny manažér Arne Meiswinkel.

Reštrikcie súvisiace s pandémiou už viedli k historickému poklesu predaja automobilov v Európe v marci a v apríli.

Bernd Osterloh, predseda zamestnaneckej rady VW, koncom apríla varoval, že „zákazníci sa jednoducho nezaujímajú o kúpu automobilov“ a uviedol, že uskladnenie nových automobilov je „už na hranici svojich možností“. Kniha nových objednávok skupiny pritom vyzerá ako „tragédia“, dodal Osterloh.

Agentúra Moody's v stredu znížila prognózu pre globálny automobilový trh a predpovedala v roku 2020 pokles predaja o 20 %. Odbyt na európskom trhu sa pritom zníži o 30 %, na americkom o 25 %, ale čínsky trh mal podľa prognóz byť na tom lepšie.

Zdroje z VW agentúre AFP povedali, že závody spoločnosti Volkswagen v Európe v súčasnosti pracujú na 35 až 50 % svojich kapacít a približne 35.000 zamestnancov má stále skrátenú pracovnú dobu.

„V závislosti od situácie s objednávkou budeme musieť byť na istý čas flexibilní, pokiaľ ide o odstávky a pracovné smeny,“ povedal Meiswinkel.

Podľa Ferdinanda Dudenhöffera, odborníka z University of St Gallen, koronakríza ohrozuje v nemeckom automobilovom priemysle, ktorý je pilierom hospodárstva, približne 100.000 pracovných miest.