Počet nových registrácií kmeňovej značky VW sa v druhom mesiaci po vypuknutí emisného škandálu medziročne znížil o 2 % na 57.923 vozidiel.
Autor TASR
Wolfsburg 2. decembra (TASR) - Volkswagen v novembri opäť predal v Nemecku menej áut ako v rovnakom mesiaci pred rokom. Informovala o tom agentúra DPA.
Počet nových registrácií kmeňovej značky VW sa v druhom mesiaci po vypuknutí emisného škandálu medziročne znížil o 2 % na 57.923 vozidiel, uviedol dnes spolkový úrad pre motorovú dopravu KBA. Nemecký automobilový trh v novembri, naopak, celkovo vzrástol o 8,9 %, keď počet nových registrácií dosiahol 272.377. V októbri bol pokles predaja VW o niečo nižší.
Odbyt značiek Audi a Škoda, teda dcér koncernu Volkswagen, sa v novembri na nemeckom trhu zvýšil. Obe automobilky taktiež predávali autá so softvérom, ktorý manipuloval s emisiami a klamal pri emisných testoch. V novembri rovnako vzrástol aj predaj ďalších dvoch veľkých nemeckých automobiliek Mercedes-Benz a BMW.
VW výrazne pocítil v novembri dôsledky emisného škandálu v USA, kde sa predaj značky medziročne prepadol takmer o štvrtinu. Problémy výrobcov sa v USA tradične skôr prejavia v predajných číslach, pretože nové autá sa predávajú priamo a zákazníci si ich neobjednávajú a nemusia na ne čakať.
Počet nových registrácií kmeňovej značky VW sa v druhom mesiaci po vypuknutí emisného škandálu medziročne znížil o 2 % na 57.923 vozidiel, uviedol dnes spolkový úrad pre motorovú dopravu KBA. Nemecký automobilový trh v novembri, naopak, celkovo vzrástol o 8,9 %, keď počet nových registrácií dosiahol 272.377. V októbri bol pokles predaja VW o niečo nižší.
Odbyt značiek Audi a Škoda, teda dcér koncernu Volkswagen, sa v novembri na nemeckom trhu zvýšil. Obe automobilky taktiež predávali autá so softvérom, ktorý manipuloval s emisiami a klamal pri emisných testoch. V novembri rovnako vzrástol aj predaj ďalších dvoch veľkých nemeckých automobiliek Mercedes-Benz a BMW.
VW výrazne pocítil v novembri dôsledky emisného škandálu v USA, kde sa predaj značky medziročne prepadol takmer o štvrtinu. Problémy výrobcov sa v USA tradične skôr prejavia v predajných číslach, pretože nové autá sa predávajú priamo a zákazníci si ich neobjednávajú a nemusia na ne čakať.