Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 23. november 2024Meniny má Klement
< sekcia Ekonomika

Volkswagen investuje do výskumu a vývoja najviac na svete

Z Dňa otvorených dverí v bratislavskom závode Volkswagen 2. júna 2013. Na snímke záber z výrobne agregátov. Foto: TASR/Martin Baumann

V záveroch analýzy sa konštatuje, že z dlhodobého hľadiska medzi výškou výdavkov na výskum a vývojom a ekonomickými výsledkami firiem nejestvuje nijaká súvislosť.

Frankfurt nad Mohanom 22. októbra (TASR) - Podniková poradenská firma Booz & Company podľa nemeckého časopisu manager magazin skúmala 1000 koncernov na svete, ako sa intenzívne venujú výskumu a vývoju (V+V). Jej experti došli k záveru, že najsilnejší fond V+V na svete má Volkswagen (VW).

Volkswagen sa umiestnil na prvom mieste objemom investícií do výskumu a vývoja sumou 11,4 miliardy USD (8,34 miliardy eur). Na druhom mieste je juhokórejský Samsung (10,4 miliardy USD). Údaje v štúdii Booz & Company sa vzťahujú na 12-mesačné obdobie od polovice roku 2012 do polovice tohto roku.

Najväčší konkurenti VW, japonská Toyota a americký General Motor, obsadili 5., respektíve 11. miesto. Na tretej pozícii je švajčiarsky farmaceutický koncern Rosche (10,2 miliardy USD). Za ním sa tlačia americké počítačové spoločnosti Intel a Microsoft.

Štúdia tvrdí, že inovačná sila nemeckých podnikov v hodnotenom období vzrástla voči predchádzajúcemu obdobiu o 12 %. Pritom sa najvýraznejšie zvyšuje potenciál nemeckých automobiliek. Priemerný vzostup výdavkov na V+V v Európe bol 5-% a vo svete 6-%.

V záveroch analýzy sa konštatuje, že z dlhodobého hľadiska medzi výškou výdavkov na výskum a vývojom a ekonomickými výsledkami firiem nejestvuje nijaká súvislosť. Stáva sa, že vysoké výdavky sú neraz veľkým rizikom vo vzťahu k budúcnosti. Analytik poradenskej spoločnosti Klaus-Peter Gushurst však poznamenal, že o to je pozoruhodnejšie, že Volkswagen a Samsung v päťročnom období zvyšujú náskok pred konkurentmi aj v iných ukazovateľoch - v raste tržieb, miery rentability podnikania a v raste svojej trhovej hodnoty.

Z nemeckých koncernov sa v prvej päťdesiatke na 14. pozícii nachádza Daimler, na 22. mieste Siemens, na 27. BMW, na 40. farmaceutický gigant Bayer a softvérový SAP obsadil 49. priečku.