Automobilka tak už štyri mesiace v rade eviduje takmer nulový rast predaja, prípadne jeho pokles.
Autor TASR
Wolfsburg 8. decembra (TASR) - Najväčšia európska automobilka Volkswagen (VW) zaznamenala v novembri výrazný pokles odbytu svojej kmeňovej značky VW, najstrmší v tomto roku. Dôvodom bol slabý predaj vo východnej Európe a v Latinskej Amerike. Informovala o tom agentúra Reuters.
Presnejšie, globálny predaj osobných áut značky VW sa minulý mesiac znížil o 4 % na 508.400 vozidiel z 529.500 predaných áut v novembri 2013.
VW tak už štyri mesiace v rade eviduje takmer nulový rast predaja, prípadne jeho pokles. Na ilustráciu, v októbri sa dopyt po modeloch tejto značky znížil medziročne o 0,4 % a v septembri a v auguste takmer stagnoval.
Christian Klingler, šéf predaja VW očakáva, že podmienky na globálnom automobilovom trhu budú aj v poslednom mesiaci roka veľmi náročné, a ani nemecký koncern voči tomu nie je imúnny.
Dôvodom sú politické riziká v strednej a východnej Európe, a to najmä kríza na Ukrajine, sankcie proti Rusku a ich vplyv na ekonomiky v regióne. Svedčí o tom novembrový pokles predaja VW v strednej a východnej Európe o 8,4 %, pričom v samotnom Rusku sa predaj týchto vozidiel prepadol o 20 %.
Ale aj odbyt modelov VW v Latinskej Amerike klesol, a to za 11 mesiacov (január-november) o 18 %.
Presnejšie, globálny predaj osobných áut značky VW sa minulý mesiac znížil o 4 % na 508.400 vozidiel z 529.500 predaných áut v novembri 2013.
VW tak už štyri mesiace v rade eviduje takmer nulový rast predaja, prípadne jeho pokles. Na ilustráciu, v októbri sa dopyt po modeloch tejto značky znížil medziročne o 0,4 % a v septembri a v auguste takmer stagnoval.
Christian Klingler, šéf predaja VW očakáva, že podmienky na globálnom automobilovom trhu budú aj v poslednom mesiaci roka veľmi náročné, a ani nemecký koncern voči tomu nie je imúnny.
Dôvodom sú politické riziká v strednej a východnej Európe, a to najmä kríza na Ukrajine, sankcie proti Rusku a ich vplyv na ekonomiky v regióne. Svedčí o tom novembrový pokles predaja VW v strednej a východnej Európe o 8,4 %, pričom v samotnom Rusku sa predaj týchto vozidiel prepadol o 20 %.
Ale aj odbyt modelov VW v Latinskej Amerike klesol, a to za 11 mesiacov (január-november) o 18 %.