Nemecký koncern má v porovnaní so svojimi súpermi Toyota a General Motors (GM) najväčšiu dynamiku, uvádza sa v dnes zverejnenej štúdii inštitútu Center of Automotive Management.
Autor TASR
Berlín 20. augusta (TASR) - Nemecký Volkswagen (VW) sa podľa aktuálnej prognózy môže ešte v tomto roku stať najväčším svetovým výrobcom áut. Informovala o tom agentúra DPA.
Nemecký koncern má v porovnaní so svojimi súpermi Toyota a General Motors (GM) najväčšiu dynamiku, uvádza sa v dnes zverejnenej štúdii inštitútu Center of Automotive Management (CAM). Globálny odbyt VW môže podľa štúdie v roku 2014 dosiahnuť 10,1 milióna osobných a ľahkých úžitkových vozidiel. Inštitút prognózuje predaj Toyoty na 10,05 milióna vozidiel a odbyt GM 10 miliónov. Volkswagen si stanovil za cieľ stať sa najväčšou automobilkou do roku 2018.
Volkswagen v súčasnosti rastie v Číne výrazne rýchlejšie ako GM a Toyota, uviedol šéf CAM Stefan Bratzel. Nemecký koncern okrem toho profituje z oživenia európskeho trhu, čo viac než kompenzuje pokles odbytu v USA. V prípade GM má na predaj negatívny vplyv odchod značky Chevrolet z európskeho trhu. Toyota sa zasa na domácom trhu musí vyrovnať so zvýšením dane z pridanej hodnoty (DPH) z 5 % na 8 %.
V prípade ziskovosti však spomedzi troch spomenutých kandidátov na post najväčšej svetovej automobilky jasne vedie Toyota. Japonský koncern dosahuje renditu 8,7 %, k čomu mu pomáha aj slabý jen. Volkswagen dosiahol v 1. polroku renditu 6,3 % a General Motors len 2,5 %. Zisk amerického koncernu sa prudko prepadol z dôvodu rozsiahleho zvolávania vozidiel na opravy.
CAM očakáva, že globálny predaj osobných áut v roku 2014 vzrastie približne o 4 % na 75,5 milióna. Motormi rastu sú Čína, USA a Európa. Zvyšujú sa však aj neistoty. Ukrajinský konflikt, štrukturálne problémy vo Francúzsku a Taliansku, rovnako ako ekonomické problémy Argentíny a Brazílie môžu mať negatívny vplyv na rast automobilového trhu.
Nemecký koncern má v porovnaní so svojimi súpermi Toyota a General Motors (GM) najväčšiu dynamiku, uvádza sa v dnes zverejnenej štúdii inštitútu Center of Automotive Management (CAM). Globálny odbyt VW môže podľa štúdie v roku 2014 dosiahnuť 10,1 milióna osobných a ľahkých úžitkových vozidiel. Inštitút prognózuje predaj Toyoty na 10,05 milióna vozidiel a odbyt GM 10 miliónov. Volkswagen si stanovil za cieľ stať sa najväčšou automobilkou do roku 2018.
Volkswagen v súčasnosti rastie v Číne výrazne rýchlejšie ako GM a Toyota, uviedol šéf CAM Stefan Bratzel. Nemecký koncern okrem toho profituje z oživenia európskeho trhu, čo viac než kompenzuje pokles odbytu v USA. V prípade GM má na predaj negatívny vplyv odchod značky Chevrolet z európskeho trhu. Toyota sa zasa na domácom trhu musí vyrovnať so zvýšením dane z pridanej hodnoty (DPH) z 5 % na 8 %.
V prípade ziskovosti však spomedzi troch spomenutých kandidátov na post najväčšej svetovej automobilky jasne vedie Toyota. Japonský koncern dosahuje renditu 8,7 %, k čomu mu pomáha aj slabý jen. Volkswagen dosiahol v 1. polroku renditu 6,3 % a General Motors len 2,5 %. Zisk amerického koncernu sa prudko prepadol z dôvodu rozsiahleho zvolávania vozidiel na opravy.
CAM očakáva, že globálny predaj osobných áut v roku 2014 vzrastie približne o 4 % na 75,5 milióna. Motormi rastu sú Čína, USA a Európa. Zvyšujú sa však aj neistoty. Ukrajinský konflikt, štrukturálne problémy vo Francúzsku a Taliansku, rovnako ako ekonomické problémy Argentíny a Brazílie môžu mať negatívny vplyv na rast automobilového trhu.