Na slávnostnej ceremónii v závode spoločnosti v Zwickau, sa zúčastnili okrem iných generálny riaditeľ Herbert Diess aj nemecká kancelárka Angela Merkelová.
Autor TASR
Zwickau 4. novembra (TASR) - Nemecký automobilový koncern Volkswagen (VW) v pondelok oficiálne začal so sériovou výrobou elektrického vozidla ID.3, pričom sa chce stať svetovým lídrom v rastúcom sektore e-mobility.
Na slávnostnej ceremónii v závode spoločnosti v Zwickau, sa zúčastnili okrem iných generálny riaditeľ Herbert Diess aj nemecká kancelárka Angela Merkelová.
V prejave, ktorého časti boli zverejnené on-line, Diess uviedol, že ID.3 „významne prispeje k prelomu v oblasti elektronickej mobility". Umožní miliónom ľudí prístup k cenovo dostupným elektromobilom. A VW si dal za cieľ, stať sa do roku 2050 "klimaticky neutrálnym,“ dodal.
Volkswagen na svojej webovej stránke napísal, že jeho „elektrická ofenzíva“ naberá rýchlosť. A chystá sa uviesť ID.3 na európskych trhoch už od budúceho leta, pričom základná verzia sa bude predávať za menej ako 30.000 eur v Nemecku.
Závod v Zwickau v súčasnosti prechádza zmenou z továrne na vozidlá so spaľovacím motorom na továreň, ktorá vyrába iba elektrické vozidlá. Volkswagen investuje do obnovy areálu 1,2 miliardy eur a tvrdí, že od roku 2021 bude mať kapacitu na výrobu 330.000 elektrických vozidiel ročne.
Nemecký koncern plánuje uviesť na trh „takmer 70 nových elektrických modelov“ do roku 2028. V marci oznámil, že do roku 2023 investuje viac ako 30 miliárd eur do elektrifikácie svojho portfólia.
Niektorí z hlavných hráčov automobilového priemyslu sa už totiž presúvajú k výrobe elektrických vozidiel.
Skupina Hyundai Motor nedávno uviedla, že v najbližších rokoch uvedie na trh 23 elektrických vozidiel, zatiaľ čo Volvo Cars chce, aby do roku 2025 bolo 50 % automobilov, ktoré predáva, plne elektrických.
Aj keď vývoj elektrických vozidiel napreduje, existujú obavy, že nedostatok verejných nabíjacích staníc by mohol brániť ich zavádzaniu.
Diess tiež v pondelok vyhlásil, že Volkswagen „pracuje na budovaní infraštruktúry“. Dodal, že pre koncern je dôležitou úlohou aj sieť rýchlych nabíjacích staníc na európskych diaľniciach. Preto konzorcium firiem VW, BMW, Daimler a Ford vyvíja aj sieť rýchleho nabíjania, ktorá by pokryla Európu.
Na slávnostnej ceremónii v závode spoločnosti v Zwickau, sa zúčastnili okrem iných generálny riaditeľ Herbert Diess aj nemecká kancelárka Angela Merkelová.
V prejave, ktorého časti boli zverejnené on-line, Diess uviedol, že ID.3 „významne prispeje k prelomu v oblasti elektronickej mobility". Umožní miliónom ľudí prístup k cenovo dostupným elektromobilom. A VW si dal za cieľ, stať sa do roku 2050 "klimaticky neutrálnym,“ dodal.
Volkswagen na svojej webovej stránke napísal, že jeho „elektrická ofenzíva“ naberá rýchlosť. A chystá sa uviesť ID.3 na európskych trhoch už od budúceho leta, pričom základná verzia sa bude predávať za menej ako 30.000 eur v Nemecku.
Závod v Zwickau v súčasnosti prechádza zmenou z továrne na vozidlá so spaľovacím motorom na továreň, ktorá vyrába iba elektrické vozidlá. Volkswagen investuje do obnovy areálu 1,2 miliardy eur a tvrdí, že od roku 2021 bude mať kapacitu na výrobu 330.000 elektrických vozidiel ročne.
Nemecký koncern plánuje uviesť na trh „takmer 70 nových elektrických modelov“ do roku 2028. V marci oznámil, že do roku 2023 investuje viac ako 30 miliárd eur do elektrifikácie svojho portfólia.
Niektorí z hlavných hráčov automobilového priemyslu sa už totiž presúvajú k výrobe elektrických vozidiel.
Skupina Hyundai Motor nedávno uviedla, že v najbližších rokoch uvedie na trh 23 elektrických vozidiel, zatiaľ čo Volvo Cars chce, aby do roku 2025 bolo 50 % automobilov, ktoré predáva, plne elektrických.
Aj keď vývoj elektrických vozidiel napreduje, existujú obavy, že nedostatok verejných nabíjacích staníc by mohol brániť ich zavádzaniu.
Diess tiež v pondelok vyhlásil, že Volkswagen „pracuje na budovaní infraštruktúry“. Dodal, že pre koncern je dôležitou úlohou aj sieť rýchlych nabíjacích staníc na európskych diaľniciach. Preto konzorcium firiem VW, BMW, Daimler a Ford vyvíja aj sieť rýchleho nabíjania, ktorá by pokryla Európu.