Európsky automobilový priemysel sa pred uzatvorením dohody obával, že voľný obchod s Južnou Kóreou ešte viac poškodí sektor, ktorý už nejaký čas zápasil s problémami.
Autor TASR
Brusel 26. marca (TASR) - Voľný obchod medzi Európskou úniou a Južnou Kóreou, ktorý je v platnosti od roku 2011, nepoškodzuje európsky automobilový priemysel, napriek pôvodným obavám. Uviedla to dnes komisárka Európskej únie pre obchod Cecilia Malmströmová. Informovala o tom agentúra DPA.
Európsky automobilový priemysel sa pred uzatvorením dohody obával, že voľný obchod s Južnou Kóreou ešte viac poškodí sektor, ktorý už nejaký čas zápasil s problémami. Podľa Malmströmovej však voľný obchod európsky automobilový sektor nepoškodil, naopak, umožnil výrazné zvýšenie vývozu do ázijskej krajiny.
Proti dohode s Južnou Kóreou bolo najmä Francúzsko. Južná Kórea je domovským trhom firiem Hyundai a Kia, ktoré sú konkurentmi najmä pre také spoločnosti ako Renault a PSA Peugeot Citroën. Paríž v lete 2012 obvinil ázijskú krajinu z neférovej konkurencie v automobilovom priemysle a žiadal od Európskej komisie, aby zakročila. EK však žiadosť Francúzska zamietla s tým, že z poklesu predaja áut v Európe v minulých rokoch nemožno viniť voľný obchod s Južnou Kóreou.
Európsky automobilový priemysel sa pred uzatvorením dohody obával, že voľný obchod s Južnou Kóreou ešte viac poškodí sektor, ktorý už nejaký čas zápasil s problémami. Podľa Malmströmovej však voľný obchod európsky automobilový sektor nepoškodil, naopak, umožnil výrazné zvýšenie vývozu do ázijskej krajiny.
Proti dohode s Južnou Kóreou bolo najmä Francúzsko. Južná Kórea je domovským trhom firiem Hyundai a Kia, ktoré sú konkurentmi najmä pre také spoločnosti ako Renault a PSA Peugeot Citroën. Paríž v lete 2012 obvinil ázijskú krajinu z neférovej konkurencie v automobilovom priemysle a žiadal od Európskej komisie, aby zakročila. EK však žiadosť Francúzska zamietla s tým, že z poklesu predaja áut v Európe v minulých rokoch nemožno viniť voľný obchod s Južnou Kóreou.