Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 25. november 2024Meniny má Katarína
< sekcia Ekonomika

BMW staví na plug-in hybridy, VW musí zvýšiť podiel elektromobilov

Ilustračné foto. Foto: TASR/AP

Rozvoju elektromobility by mohla pomôcť štátna podpora pri kúpe, ktorú nedávno schválila nemecká vláda.


Mníchov 29. mája (TASR) - Nemecký koncern BMW mieni aj naďalej investovať do rozvoja elektromobility, i keď výrobné náklady zostávajú vysoké. Šéf vývoja Klaus Fröhlich nie je veľmi spokojný s ponukou elektromobilov. "Pôvodne sme predpokladali, že v roku 2020 bude na trhu 10 % elektromobilov," povedal v rozhovore pre časopis Automobilwoche. Informovala o tom agentúra DPA.

Tento cieľ koncern nebude schopný zatiaľ dosiahnuť, preto na nadchádzajúce roky staví na plug-in hybridy, ktoré využívajú elektromotor a tradičný spaľovací motor. BMW v súčasnosti ponúka elektromobil i3 a plug-in hybrid i8. Okrem elektrického modelu iNext, ktorý príde na trh najskôr v roku 2020, BMW aj naďalej pracuje na technológii palivových článkov. Prvý model s vodíkovým článkom začne ponúkať od roka 2025.

Rozvoju elektromobility by mohla pomôcť štátna podpora pri kúpe, ktorú nedávno schválila nemecká vláda. Napriek tomu je predseda predstavenstva Harald Krüger presvedčený, že tradičný spaľovací motor bude ešte dlhé roky zohrávať dôležitú úlohu. V prvom rade pre vysoké výrobné náklady a špeciálne akumulátory, ktoré navyše obmedzujú dojazd elektromobilov.

Volkswagen plánuje výrazne rozšíriť ponuku elektromobilov. Na to, aby splnil čoraz prísnejšie limity emisií oxidu uhličitého, musí podstatne zvýšiť podiel elektromobilov v predávaných vozidlách. VW podľa Automobilwoche intenzívne rokuje s ostatnými výrobcami o spoločnom postupe pri rozširovaní siete nabíjacích staníc. Koncern do roka 2025 očakáva v EÚ, Číne a USA trhový podiel elektromobilov na úrovni 25 %. Do roka 2030 by mohli elektromobily predstavovať až polovicu predávaných vozidiel.

Značka VW od roka 2013 predala celkovo 64.000 elektrických vozidiel, čo je len zanedbateľný zlomok zo šiestich miliónov predaných áut tejto značky. Celý koncern predáva ročne približne 10 miliónov vozidiel.