Za celý rok sa však automobilke darilo a jej predaj predaj vzrástol o viac než 5 %.
Autor TASR
Štokholm 5. januára (TASR) - Švédska automobilka Volvo Cars predala v závere roka o takmer pätinu áut menej. Výsledky ovplyvnil pretrvávajúci problém s dodávkami kľúčových komponentov, pričom výraznejšie sa to prejavilo na trhu USA. Pokles predaja zaznamenala firma aj v Európe, v porovnaní s americkým trhom bol však pokles miernejší. Za celý rok 2021 však predaj vzrástol o viac než 5 %.
Automobilka v stredu informovala, že v decembri predala celosvetovo 64.436 vozidiel. V porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka to znamená pokles o 18,1 %. Firma, ktorú ťažko zasiahli výpadky v dodávkach čipov, už v novembri upozornila, že tento problém bude pretrvávať aj v roku 2022.
Čo sa týka predaja v poslednom mesiaci minulého roka, Volvu sa menej darilo najmä na trhu USA. Tam klesol predaj jeho áut o 26,7 %. Výrazný pokles zaznamenala firma aj v Európe, v porovnaní s vývojom na americkom trhu bol však o niečo miernejší a dosiahol 15,1 %.
Za celý rok 2021 však predaj áut firmy Volvo vzrástol, najmä vďaka vývoju na začiatku roka. Spoločnosť predala celkovo 698.693 áut, čo v porovnaní s rokom 2020 predstavuje rast o 5,6 %.
Predaje v priebehu roka ťahal najmä rad automobilov Recharge, ktorý zahrnuje čisto elektrické vozidlá a plug-in hybridy. Predaj týchto áut vzrástol o 63,9 % a Recharge sa na celkovom predaji Volva v minulom roku podieľal 27 percentami.
Automobilka v stredu informovala, že v decembri predala celosvetovo 64.436 vozidiel. V porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka to znamená pokles o 18,1 %. Firma, ktorú ťažko zasiahli výpadky v dodávkach čipov, už v novembri upozornila, že tento problém bude pretrvávať aj v roku 2022.
Čo sa týka predaja v poslednom mesiaci minulého roka, Volvu sa menej darilo najmä na trhu USA. Tam klesol predaj jeho áut o 26,7 %. Výrazný pokles zaznamenala firma aj v Európe, v porovnaní s vývojom na americkom trhu bol však o niečo miernejší a dosiahol 15,1 %.
Za celý rok 2021 však predaj áut firmy Volvo vzrástol, najmä vďaka vývoju na začiatku roka. Spoločnosť predala celkovo 698.693 áut, čo v porovnaní s rokom 2020 predstavuje rast o 5,6 %.
Predaje v priebehu roka ťahal najmä rad automobilov Recharge, ktorý zahrnuje čisto elektrické vozidlá a plug-in hybridy. Predaj týchto áut vzrástol o 63,9 % a Recharge sa na celkovom predaji Volva v minulom roku podieľal 27 percentami.