Podľa hospodárskych výsledkov čistý zisk výrobcu nákladných áut sa za tri mesiace znížil na 3,79 miliardy švédskych korún (412,65 milióna eur) zo 4,25 miliardy SEK v 1. kvartáli 2015.
Autor TASR
Štokholm 22. apríla (TASR) - Švédsky výrobca nákladných áut Volvo zaznamenal v 1. štvrťroku 2016 pokles zisku, ale menší, ako mu predpovedali analytici. Za nižší zisk môže podľa automobilky slabý odbyt v Severnej Amerike. Informovala o tom agentúry DPA a Bloomberg.
Podľa hospodárskych výsledkov čistý zisk výrobcu nákladných áut sa za tri mesiace do konca apríla 2016 znížil na 3,79 miliardy švédskych korún (412,65 milióna eur) zo 4,25 miliardy SEK v 1. kvartáli 2015.
A zisk pred úrokmi, zdanením a bez nákladov na reštrukturalizáciu a bez kapitálových príjmov v období január - marec dosiahol 4,46 miliardy SEK a prekonal odhady analytikov, ktorí očakávali zisk v priemere 3,92 miliardy SEK.
Tržby automobilky v sledovanom období klesli o 4,1 % na 71,7 miliardy SEK. Po očistení od kurzových vplyvov sa tržby znížili medziročne o 2 %.
Volvo predalo za prvé tri mesiace tohto roka 46.110 vozidiel, o 5 % menej ako vlani.
Celkový počet nových objednávok sa v 1. štvrťroku znížil o 14 % na 50.046 áut. Na príčine je najmä spomaľovanie dopytu v Brazílii a USA. Presnejšie v USA zaznamenala automobilka v 1. kvartáli pokles objednávok až o 54 %, ale v Európe dosiahla ich nárast o 23 %.
Podľa hospodárskych výsledkov čistý zisk výrobcu nákladných áut sa za tri mesiace do konca apríla 2016 znížil na 3,79 miliardy švédskych korún (412,65 milióna eur) zo 4,25 miliardy SEK v 1. kvartáli 2015.
A zisk pred úrokmi, zdanením a bez nákladov na reštrukturalizáciu a bez kapitálových príjmov v období január - marec dosiahol 4,46 miliardy SEK a prekonal odhady analytikov, ktorí očakávali zisk v priemere 3,92 miliardy SEK.
Tržby automobilky v sledovanom období klesli o 4,1 % na 71,7 miliardy SEK. Po očistení od kurzových vplyvov sa tržby znížili medziročne o 2 %.
Volvo predalo za prvé tri mesiace tohto roka 46.110 vozidiel, o 5 % menej ako vlani.
Celkový počet nových objednávok sa v 1. štvrťroku znížil o 14 % na 50.046 áut. Na príčine je najmä spomaľovanie dopytu v Brazílii a USA. Presnejšie v USA zaznamenala automobilka v 1. kvartáli pokles objednávok až o 54 %, ale v Európe dosiahla ich nárast o 23 %.