Spoločnosť oznámila, že v novembri predala celkovo 59.154 vozidiel. V medziročnom porovnaní to predstavuje zvýšenie o 12 %.
Autor TASR
Štokholm 3. decembra (TASR) - Švédska automobilka Volvo Cars zaznamenala za november rast predaja svojich vozidiel o viac než desatinu, pričom najvýraznejšie zvýšenie predaja evidovala firma pri elektromobiloch. Automobilke sa zároveň darilo na trhu USA aj Európy. TASR o tom informuje na základe správ agentúry Reuters a serveru teletrader.
Spoločnosť oznámila, že v novembri predala celkovo 59.154 vozidiel. V medziročnom porovnaní to predstavuje zvýšenie o 12 %. Vysoký záujem bol o autá radu Recharge, ktorý zahrnuje čisto elektrické vozidlá aj plug-in hybridy. Tieto vozidlá tvorili z celkového objemu predaja v novembri 42,2-percentný podiel.
Najpredávanejším modelom bol v novembri XC40, hneď za ním XC60. V prvom prípade sa predalo 18.188 áut a v druhom 15.586 vozidiel.
Čo sa týka regiónov, výrazný rast predaja zaznamenala spoločnosť v USA. Na tomto trhu vzrástol dopyt o 20,4 % a z celkového objemu predaja tvoril rad Recharge približne 30 %. V Európe sa predaj áut firmy Volvo zvýšil v novembri o 15,8 %, pričom elektrické vozidlá sa na celkovom predaji podieľali 67,2 %. Na druhej strane, v Číne klesol predaj o 6,2 %.
Napriek pozitívnym výsledkom za november zaznamenala švédska automobilka za 11 mesiacov tohto roka pokles maloobchodného predaja o 14,5 % na 542.458 áut. Výsledky ovplyvnili nepriaznivý vývoj na začiatku roka, keď firmu vo väčšej miere zasahovali problémy v dodávateľskom reťazci.
Spoločnosť oznámila, že v novembri predala celkovo 59.154 vozidiel. V medziročnom porovnaní to predstavuje zvýšenie o 12 %. Vysoký záujem bol o autá radu Recharge, ktorý zahrnuje čisto elektrické vozidlá aj plug-in hybridy. Tieto vozidlá tvorili z celkového objemu predaja v novembri 42,2-percentný podiel.
Najpredávanejším modelom bol v novembri XC40, hneď za ním XC60. V prvom prípade sa predalo 18.188 áut a v druhom 15.586 vozidiel.
Čo sa týka regiónov, výrazný rast predaja zaznamenala spoločnosť v USA. Na tomto trhu vzrástol dopyt o 20,4 % a z celkového objemu predaja tvoril rad Recharge približne 30 %. V Európe sa predaj áut firmy Volvo zvýšil v novembri o 15,8 %, pričom elektrické vozidlá sa na celkovom predaji podieľali 67,2 %. Na druhej strane, v Číne klesol predaj o 6,2 %.
Napriek pozitívnym výsledkom za november zaznamenala švédska automobilka za 11 mesiacov tohto roka pokles maloobchodného predaja o 14,5 % na 542.458 áut. Výsledky ovplyvnili nepriaznivý vývoj na začiatku roka, keď firmu vo väčšej miere zasahovali problémy v dodávateľskom reťazci.