Najväčší podiel medzi zošrotovanými autami si u nás stále udržujú staršie typy škodoviek nasledované s odstupom starými ladami.
Autor TASR
Vrútky 28. júna (TASR) – Najväčší spracovateľ autovrakov na území Žilinského kraja dokáže materiálovo druhotne zhodnotiť vyradené staré automobily na viac ako 90 percent. Spoločnosť ŽOS-EKO Vrútky sa tak blíži k povinnej 95-percentnej hranici pre SR od začiatku budúceho roka vyplývajúcej zo smernice EÚ.
Generálna riaditeľka Jana Antošová vidí ešte značné rezervy v spracovaní platov. "V autách sa ich nachádza veľa druhov, no nie všetky sú recyklovateľné. Donedávna boli problémom i textílie, no vlani pribudla na Slovensku nová prevádzka na ich spracovanie. Tradične najcennejšie sú kovové časti áut," skonštatovala.
Zároveň vysvetlila, že vyradené motorové vozidlo najskôr ekologicky rozoberú a vytriedené druhotné suroviny dodajú na ďalšie spracovanie. "Už dávno neplatí, že staré auto je odpadom. Vyseparované komodity sú pre špecializovaných spracovateľov významným zdrojom druhotných surovín," prízvukovala.
"V minulom roku sme ekologicky spracovali 707 a spolu za uplynulých deväť rokov 10.208 opotrebovaných osobných i nákladných motorových vozidiel. Najväčší podiel medzi zošrotovanými autami si u nás stále udržujú staršie typy škodoviek nasledované s odstupom starými ladami," dodala Antošová.
Generálna riaditeľka Jana Antošová vidí ešte značné rezervy v spracovaní platov. "V autách sa ich nachádza veľa druhov, no nie všetky sú recyklovateľné. Donedávna boli problémom i textílie, no vlani pribudla na Slovensku nová prevádzka na ich spracovanie. Tradične najcennejšie sú kovové časti áut," skonštatovala.
Zároveň vysvetlila, že vyradené motorové vozidlo najskôr ekologicky rozoberú a vytriedené druhotné suroviny dodajú na ďalšie spracovanie. "Už dávno neplatí, že staré auto je odpadom. Vyseparované komodity sú pre špecializovaných spracovateľov významným zdrojom druhotných surovín," prízvukovala.
"V minulom roku sme ekologicky spracovali 707 a spolu za uplynulých deväť rokov 10.208 opotrebovaných osobných i nákladných motorových vozidiel. Najväčší podiel medzi zošrotovanými autami si u nás stále udržujú staršie typy škodoviek nasledované s odstupom starými ladami," dodala Antošová.