Podľa nich experti na prevodovky 2. novembra 2015 uviedli, že automatické prevodovky všetkých značiek dostali programy, ktoré sa mali aktivizovať len počas testov v staniciach technickej kontroly.
Autor TASR
Berlín 2. septembra (TASR) - Manipulovanie hodnôt CO2 vo výfukových plynoch vozidiel s benzínovým motorom Volkswagenu (VW) sa zatiaľ nepreukázalo. V nedeľu o tom informovalo spolkové ministerstvo dopravy.
Denník Bild am Sonntag napísal, že svedkovia v záznamoch z vyšetrovania prokuratúry v Mníchove uviedli, že v autách VW, Audi a Porsche s benzínovým motorom dochádzalo na testoch k manipulácii množstva škodlivín vo výfukových plynoch. Podľa nich experti na prevodovky 2. novembra 2015 uviedli, že automatické prevodovky všetkých značiek dostali programy, ktoré sa mali aktivizovať len počas testov v staniciach technickej kontroly.
Agentúra DPA uviedla, že mníchovská prokuratúra sa v nedeľu k správe denníka odmietla vyjadriť.
Volkswagen k správe uviedol, že problematiku v uplynulých mesiacoch intenzívne konzultoval s Úradom pre motorové vozidlá (KBA) a nie je v nej nič nové. Jeho opatrenia a rozhodnutia boli úspechom.
V dôsledku škandálu Dieselgate Volkswagen v novembri 2015 potvrdil, že problémy sú s 800.000 autami, z ktorých malo byť 98.000 s benzínovým motorom. Neskôr bol údaj opravený, že išlo o 36.000 áut s benzínovým motorom.
Denník Bild am Sonntag napísal, že svedkovia v záznamoch z vyšetrovania prokuratúry v Mníchove uviedli, že v autách VW, Audi a Porsche s benzínovým motorom dochádzalo na testoch k manipulácii množstva škodlivín vo výfukových plynoch. Podľa nich experti na prevodovky 2. novembra 2015 uviedli, že automatické prevodovky všetkých značiek dostali programy, ktoré sa mali aktivizovať len počas testov v staniciach technickej kontroly.
Agentúra DPA uviedla, že mníchovská prokuratúra sa v nedeľu k správe denníka odmietla vyjadriť.
Volkswagen k správe uviedol, že problematiku v uplynulých mesiacoch intenzívne konzultoval s Úradom pre motorové vozidlá (KBA) a nie je v nej nič nové. Jeho opatrenia a rozhodnutia boli úspechom.
V dôsledku škandálu Dieselgate Volkswagen v novembri 2015 potvrdil, že problémy sú s 800.000 autami, z ktorých malo byť 98.000 s benzínovým motorom. Neskôr bol údaj opravený, že išlo o 36.000 áut s benzínovým motorom.