A to len šesť mesiacov od spustenia spätného výkupu áut, najväčšieho v histórii firmy.
Autor TASR
Wolfsburg 17. apríla (TASR) - Nemecký automobilový koncern Volkswagen (VW) už v USA spätne odkúpil alebo opravil viac ako polovicu zo 475.000 vozidiel s 2-litrovým dieselovým motorom s problematickým softvérom. A to len šesť mesiacov od spustenia spätného výkupu áut, najväčšieho v histórii firmy.
Volkswagen v liste pre sudcu, ktorý dozerá na urovnanie sporu, napísal, že už odkúpil alebo ukončil lízingové splátky na približne 238.000 vozidiel a opravil 6200 áut so zlým softvérom.
Nemeckým koncernom totiž v roku 2015 otriasol najväčší škandál v jeho histórii. Automobilka sa pod tlakom amerických úradov priznala, že do dieselových vozidiel nainštalovala softvér, ktorý jej umožnil manipulovať s emisiami a počas testovania zamaskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka. Tie pritom podľa Američanov 40-násobne prekročili povolenú úroveň. Po celom svete jazdí zhruba 11 miliónov takýchto vozidiel, z toho približne 8,5 milióna v Európe.
Podľa dohody s americkými úradmi VW musí do roku 2019 spätne odkúpiť alebo opraviť minimálne 85 % z dieselových vozidiel so zakázaným softvérom, ktoré dodal na trh v USA.
V marci sa VW na súde priznal k podvodom, obštrukciám a falšovaniu testov v rámci dohody s americkým ministerstvom spravodlivosti o ukončení sporu a vyrovnaní. Federálny súd by mal 21. apríla vyniesť verdikt a očakáva sa, že odsúdi koncern na tri roky podmienečne. Vzhľadom na to, že automobilka priznala vinu musí teraz zaviesť reformy a bude pod dohľadom. Kto ho bude vykonávať sa zatiaľ nerozhodlo, isté je len to, že musí byť nezávislý.
VW súhlasil, že vynaloží celkovo 25 miliárd USD (23,52 miliardy eur) na odškodnenie majiteľov a predajcov vozidiel v USA a na pokuty od tamojších environmentálnych regulačných úradov a štátov. Ponúkol sa tiež, že spätne odkúpi približne 500.000 vozidiel so zlým softvérom dodaných do USA.
Volkswagen v liste pre sudcu, ktorý dozerá na urovnanie sporu, napísal, že už odkúpil alebo ukončil lízingové splátky na približne 238.000 vozidiel a opravil 6200 áut so zlým softvérom.
Nemeckým koncernom totiž v roku 2015 otriasol najväčší škandál v jeho histórii. Automobilka sa pod tlakom amerických úradov priznala, že do dieselových vozidiel nainštalovala softvér, ktorý jej umožnil manipulovať s emisiami a počas testovania zamaskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka. Tie pritom podľa Američanov 40-násobne prekročili povolenú úroveň. Po celom svete jazdí zhruba 11 miliónov takýchto vozidiel, z toho približne 8,5 milióna v Európe.
Podľa dohody s americkými úradmi VW musí do roku 2019 spätne odkúpiť alebo opraviť minimálne 85 % z dieselových vozidiel so zakázaným softvérom, ktoré dodal na trh v USA.
V marci sa VW na súde priznal k podvodom, obštrukciám a falšovaniu testov v rámci dohody s americkým ministerstvom spravodlivosti o ukončení sporu a vyrovnaní. Federálny súd by mal 21. apríla vyniesť verdikt a očakáva sa, že odsúdi koncern na tri roky podmienečne. Vzhľadom na to, že automobilka priznala vinu musí teraz zaviesť reformy a bude pod dohľadom. Kto ho bude vykonávať sa zatiaľ nerozhodlo, isté je len to, že musí byť nezávislý.
VW súhlasil, že vynaloží celkovo 25 miliárd USD (23,52 miliardy eur) na odškodnenie majiteľov a predajcov vozidiel v USA a na pokuty od tamojších environmentálnych regulačných úradov a štátov. Ponúkol sa tiež, že spätne odkúpi približne 500.000 vozidiel so zlým softvérom dodaných do USA.