Spomedzi veľkých amerických elektronických obchodov zaznamenal Amazon najsilnejší rast tržieb na čierny piatok, o 6 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom.
Autor TASR
New York 7. decembra (TASR) - Online predaj amerického maloobchodného reťazca Walmart, ako aj internetového giganta Amazon.com a rýchlo rastúcich internetových obchodov Shein a Temu spoločnosti PDD Holding, sa počas tzv. čierneho piatka (29. 11.) a kybernetického pondelka (2. 12.) zvýšil. A ich tržby dosiahli rekord. Ale tzv. kamenné obchody spoločností Target a Best Buy mali problémy. TASR o tom informuje na základe správy Bloomberg.
Americkí zákazníci sa počas voľna po Dni vďakyvzdania síce poprechádzali v kamenných obchodoch, ale viac nakupovali online, najmä elektroniku, hračky či parfumy. To naznačuje, že tohoročná vianočná nákupná sezóna by pre internetových obchodníkov mohla byť oveľa silnejšia ako v prípade kamenných predajní.
Spomedzi veľkých amerických elektronických obchodov zaznamenal Amazon najsilnejší rast tržieb na čierny piatok, o 6 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom, podľa údajov spoločnosti Facteus. Tá sleduje online výdavky, výdavky v obchodoch v USA, analyzuje údaje z bánk, úverov, spracovateľov platieb a fintech spoločností. Jej údaje nie sú očistené o infláciu.
Reťazec Walmart zaznamenal o 3 % vyššie výdavky v porovnaní s predchádzajúcim rokom, zatiaľ čo veľkoobchodný reťazec Target a predajca spotrebnej elektroniky Best Buy zaznamenali pokles tržieb podľa údajov Facteus.
Ale najviac sa na čierny piatok darilo lacným čínskym online predajcom Temu a Shein, ktorí dosiahli dvojciferný percentuálny rast tržieb, aj keď ich vlaňajší porovnávací základ bol nižší, pripomenul Facteus.
Podobne aj v kybernetický pondelok zaznamenali Amazon, Walmart, Temu a Shein nárast predaja v porovnaní s rokom 2023, zatiaľ čo Best Buy vykázal pokles a predaj Targetu bol utlmený napriek exkluzívnym partnerstvám so speváčkou Taylor Swiftovou a so šou na Broadwayi, z ktorej sa stal hollywoodsky film Wicked.
Vianočná nákupná sezóna je kľúčová pre maloobchodníkov v USA. Predbežné údaje za minulý víkend, keď sa oficiálne táto kľúčová sezóna začala, pritom ukázali, že americkí spotrebitelia síce míňajú, no zároveň sú opatrní, keďže stále zápasia so zvýšenou infláciou.
Americkí zákazníci sa počas voľna po Dni vďakyvzdania síce poprechádzali v kamenných obchodoch, ale viac nakupovali online, najmä elektroniku, hračky či parfumy. To naznačuje, že tohoročná vianočná nákupná sezóna by pre internetových obchodníkov mohla byť oveľa silnejšia ako v prípade kamenných predajní.
Spomedzi veľkých amerických elektronických obchodov zaznamenal Amazon najsilnejší rast tržieb na čierny piatok, o 6 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom, podľa údajov spoločnosti Facteus. Tá sleduje online výdavky, výdavky v obchodoch v USA, analyzuje údaje z bánk, úverov, spracovateľov platieb a fintech spoločností. Jej údaje nie sú očistené o infláciu.
Reťazec Walmart zaznamenal o 3 % vyššie výdavky v porovnaní s predchádzajúcim rokom, zatiaľ čo veľkoobchodný reťazec Target a predajca spotrebnej elektroniky Best Buy zaznamenali pokles tržieb podľa údajov Facteus.
Ale najviac sa na čierny piatok darilo lacným čínskym online predajcom Temu a Shein, ktorí dosiahli dvojciferný percentuálny rast tržieb, aj keď ich vlaňajší porovnávací základ bol nižší, pripomenul Facteus.
Podobne aj v kybernetický pondelok zaznamenali Amazon, Walmart, Temu a Shein nárast predaja v porovnaní s rokom 2023, zatiaľ čo Best Buy vykázal pokles a predaj Targetu bol utlmený napriek exkluzívnym partnerstvám so speváčkou Taylor Swiftovou a so šou na Broadwayi, z ktorej sa stal hollywoodsky film Wicked.
Vianočná nákupná sezóna je kľúčová pre maloobchodníkov v USA. Predbežné údaje za minulý víkend, keď sa oficiálne táto kľúčová sezóna začala, pritom ukázali, že americkí spotrebitelia síce míňajú, no zároveň sú opatrní, keďže stále zápasia so zvýšenou infláciou.