Od začiatku roka do konca novembra sa výroba áut v Británii prepadla medziročne o 31 %, keď v porovnaní s 11 mesiacmi minulého roka vyrobili v krajine o 380.809 menej áut.
Autor TASR
Londýn 23. decembra (TASR) - Produkcia áut v Británii pokračovala v poklese aj v novembri. V porovnaní s októbrovým vývojom sa tempo poklesu výrazne zmiernilo, to však nie je dôsledkom priaznivejšej situácie, ale slabej produkcie v novembri minulého roka. Informoval o tom v stredu britský Zväz výrobcov a predajcov áut (SMMT).
Podľa údajov SMMT sa v Británii vyrobilo v novembri 106.243 áut, čo medziročne predstavuje pokles o 1,4 %. V októbri sa pritom výroba medziročne prepadla takmer o pätinu. Produkcia v novembri 2019 však bola mimoriadne slabá, keďže firmy sa na jeseň pripravovali na pôvodný termín odchodu Británie z EÚ, pričom počítali s tvrdým brexitom bez dohody. Termín vystúpenia krajiny z EÚ bol po prvom stanovenom dátume 29. marca 2019 presunutý na 31. októbra.
Čo sa týka tohtoročného novembra, výrazne klesla výroba áut pre domáci trh. Pokles dosiahol 10,4 %, zatiaľ čo produkcia určená na export o 0,3 % vzrástla.
Od začiatku roka do konca novembra sa výroba áut v Británii prepadla medziročne o 31 %, keď v porovnaní s 11 mesiacmi minulého roka vyrobili v krajine o 380.809 menej áut. Tento vývoj naznačuje, že v roku 2020 vyrobia v Británii menej než milión automobilov. To by znamenalo produkciu pod milión vozidiel iba druhýkrát od začiatku 80. rokov minulého storočia.
Situáciu komplikuje aj blížiaci sa odchod Británie z EÚ po skončení prechodného obdobia. Až 85 % áut sa v Británii vyrobilo v novembri na export. To podľa SMMT znamená, že automobilový sektor nevyhnutne potrebuje uzatvorenie dohody s EÚ, ktorá umožní bezproblémový vzájomný obchod.
Podľa údajov SMMT sa v Británii vyrobilo v novembri 106.243 áut, čo medziročne predstavuje pokles o 1,4 %. V októbri sa pritom výroba medziročne prepadla takmer o pätinu. Produkcia v novembri 2019 však bola mimoriadne slabá, keďže firmy sa na jeseň pripravovali na pôvodný termín odchodu Británie z EÚ, pričom počítali s tvrdým brexitom bez dohody. Termín vystúpenia krajiny z EÚ bol po prvom stanovenom dátume 29. marca 2019 presunutý na 31. októbra.
Čo sa týka tohtoročného novembra, výrazne klesla výroba áut pre domáci trh. Pokles dosiahol 10,4 %, zatiaľ čo produkcia určená na export o 0,3 % vzrástla.
Od začiatku roka do konca novembra sa výroba áut v Británii prepadla medziročne o 31 %, keď v porovnaní s 11 mesiacmi minulého roka vyrobili v krajine o 380.809 menej áut. Tento vývoj naznačuje, že v roku 2020 vyrobia v Británii menej než milión automobilov. To by znamenalo produkciu pod milión vozidiel iba druhýkrát od začiatku 80. rokov minulého storočia.
Situáciu komplikuje aj blížiaci sa odchod Británie z EÚ po skončení prechodného obdobia. Až 85 % áut sa v Británii vyrobilo v novembri na export. To podľa SMMT znamená, že automobilový sektor nevyhnutne potrebuje uzatvorenie dohody s EÚ, ktorá umožní bezproblémový vzájomný obchod.