Cieľom je vybudovať autobus, ktorý by mal perspektívu ďalšieho vývozu do Poľska, Maďarska i celej Európskej únie.
Autor TASR
Levoča 7. októbra (TASR) – Výroba elektrobusov na Spiši by mohla prispieť k zamestnanosti v regióne. Troliga Bus, s.r.o., v Levoči totiž momentálne rokuje s čínskou spoločnosťou BYD o ich výrobe, čo by mohlo priniesť 50 až 100 nových pracovných miest.
"Mali by sme sa postupne rozšíriť a v budúcom období by sme mali zamestnať 100 a možno aj viac ľudí. Vidíme perspektívu autobusov, ktoré momentálne robíme a prejsť chceme aj na inováciu elektrobusu," informoval majiteľ spoločnosti Ján Troliga.
Čínska spoločnosť momentálne po celom svete zamestnáva asi 180.000 ľudí a okrem výroby akumulátorov sa sústreďujú aj na produkciu elektrobusov. "Ak sa nám podarí s nimi spolupracovať, chceli by sme postupne do nášho slovenského výrobku zabudovať ich elektropohony. Táto firma sa zaoberá výrobou všetkých typov akumulátorov a batérií, napr. aj do telefónov," zdôraznil Troliga s tým, že výroba nových autobusov by sa sústreďovala práve v továrni v Levoči.
Cieľom je vybudovať autobus, ktorý by mal perspektívu ďalšieho vývozu do Poľska, Maďarska i celej Európskej únie. Troliga predpokladá, že na inováciu by mohol dotáciou prispieť aj štát. Levočská továreň momentálne zamestnáva asi 100 ľudí, jej výrobná kapacita je na úrovni 360 autobusov ročne, dá sa však prebudovať aj na 1000 vozidiel za rok. "V súčasnej dobe vyrábame málo autobusov, asi 40 ročne, ale sústreďujeme sa na vývoj, chceme sa dostať na tú najvyššiu úroveň a rozbehnúť sa a expandovať do celej Európy," upozornil Troliga s tým, že momentálne v Levoči vyrábajú autobusy len na domáci trh, dva autobusy jazdia aj v Rusku, kde je taktiež perspektíva vývozu.
V skúšobnej prevádzke momentálne jazdí jeden elektrobus v popradskej mestskej hromadnej doprave. Jeho hlavnou výhodou sú nulové emisie, keďže jazdí na akumulátor a elektrický pohon. "Tieto akumulátory majú zhruba 4000 nabití, po desiatich rokoch používania majú ešte 80-% kapacitu, takže môžu slúžiť ďalších desať rokov napr. ako súčasť solárnych kolektorov," objasnil Troliga. Podľa neho majú ekologické elektrobusy veľkú budúcnosť, pretože celý svet sa začína orientovať na ochranu životného prostredia.
"Mali by sme sa postupne rozšíriť a v budúcom období by sme mali zamestnať 100 a možno aj viac ľudí. Vidíme perspektívu autobusov, ktoré momentálne robíme a prejsť chceme aj na inováciu elektrobusu," informoval majiteľ spoločnosti Ján Troliga.
Čínska spoločnosť momentálne po celom svete zamestnáva asi 180.000 ľudí a okrem výroby akumulátorov sa sústreďujú aj na produkciu elektrobusov. "Ak sa nám podarí s nimi spolupracovať, chceli by sme postupne do nášho slovenského výrobku zabudovať ich elektropohony. Táto firma sa zaoberá výrobou všetkých typov akumulátorov a batérií, napr. aj do telefónov," zdôraznil Troliga s tým, že výroba nových autobusov by sa sústreďovala práve v továrni v Levoči.
Cieľom je vybudovať autobus, ktorý by mal perspektívu ďalšieho vývozu do Poľska, Maďarska i celej Európskej únie. Troliga predpokladá, že na inováciu by mohol dotáciou prispieť aj štát. Levočská továreň momentálne zamestnáva asi 100 ľudí, jej výrobná kapacita je na úrovni 360 autobusov ročne, dá sa však prebudovať aj na 1000 vozidiel za rok. "V súčasnej dobe vyrábame málo autobusov, asi 40 ročne, ale sústreďujeme sa na vývoj, chceme sa dostať na tú najvyššiu úroveň a rozbehnúť sa a expandovať do celej Európy," upozornil Troliga s tým, že momentálne v Levoči vyrábajú autobusy len na domáci trh, dva autobusy jazdia aj v Rusku, kde je taktiež perspektíva vývozu.
V skúšobnej prevádzke momentálne jazdí jeden elektrobus v popradskej mestskej hromadnej doprave. Jeho hlavnou výhodou sú nulové emisie, keďže jazdí na akumulátor a elektrický pohon. "Tieto akumulátory majú zhruba 4000 nabití, po desiatich rokoch používania majú ešte 80-% kapacitu, takže môžu slúžiť ďalších desať rokov napr. ako súčasť solárnych kolektorov," objasnil Troliga. Podľa neho majú ekologické elektrobusy veľkú budúcnosť, pretože celý svet sa začína orientovať na ochranu životného prostredia.