Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 7. november 2024Meniny má René
< sekcia Ekonomika

Výrobca kozmetiky Nivea zaznamenal vlani pokles zisku

Na archívnej snímke zo 16. decembra 2004 sú obaly krému Nivea počas výroby v Hamburgu. Nemecká firma Beiersdorf, výrobca krémov Nivea a iných spotrebiteľských produktov, oznámila 9. januára 2007, že ich čistý zisk za rok 2006 sa skoro zdvojnásobil potom ako predali podiel v podniku zaoberajúcich sa výrobou zdravotných prístrojov. Foto: TASR/AP

Na druhej strane, spoločnosť dokázala zvýšiť zisk pred zdanením a úrokmi (EBIT). Ten dosiahol za minulý rok 1,11 miliardy eur, zatiaľ čo v roku 2022 predstavoval 1,09 miliardy eur.

Berlín 29. februára (TASR) - Nemecká firma Beiersdorf, známa najmä výrobou kozmetickej značky Nivea, oznámila za minulý rok pokles zisku po zdanení, pod čo sa podľa firmy podpísali najmä externé vplyvy. Tržby však spoločnosť zvýšila, pričom na organickej báze vzrástli o viac než desatinu. TASR o tom informuje na základe správ agentúr Reuters a DPA a portálu BNN Bloomberg.

Nemecká firma, do ktorej portfólia patria okrem značky Nivea aj značky Elastoplast, Eucerin, Labello a La Prairie, oznámila vo štvrtok zisk za minulý rok na úrovni 749 miliónov eur. V roku 2022 dosiahol 771 miliónov eur.

Na druhej strane, spoločnosť dokázala zvýšiť zisk pred zdanením a úrokmi (EBIT). Ten dosiahol za minulý rok 1,11 miliardy eur, zatiaľ čo v roku 2022 predstavoval 1,09 miliardy eur.

Navyše, celkové tržby sa zvýšili o vyše 7 % z 8,8 miliardy na 9,45 miliardy eur. Na organickej báze, čo je údaj, ktorý trhy sledujú vo väčšej miere, rast zaznamenal 10,8 %. Firma tak splnila vlastný odhad, na základe ktorého počítala s rastom organických tržieb o dvojciferné hodnoty.

Tržby podporila najmä kľúčová divízia spotrebného tovaru, v rámci ktorej tržby vzrástli o 12,5 %. Rast tržieb zaznamenala aj divízia Tesa, ktorá vyrába lepidlá a lepiace pásky pre domácnosti aj firmy vrátane firiem v automobilovom sektore. Jej tržby na organickej báze vzrástli vlani o 3,2 %.

Čo sa však týka tohto roka, spoločnosť počíta so spomalením rastu tržieb na organickej báze, pričom výsledky opäť ovplyvní vývoj v kľúčovej divízii spotrebného tovaru. Beiersdorf odhaduje, že v tejto divízii sa tempo rastu tržieb spomalí a v rámci celej spoločnosti dosiahne rast strednú úroveň jednocifernej stupnice.