Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 28. október 2024Meniny má Dobromila
< sekcia Ekonomika

Výrobca okuliarov EssilorLuxottica zvýšil tržby takmer o desatinu

Ilustračná snímka. Foto: TASR - Dano Veselský

Finančný riaditeľ spoločnosti Stefano Grassi poukázal práve na Čínu ako na región, ktorý bude výrazne ovplyvňovať výsledky firmy v roku 2023.

Charenton-le-Pont 23. apríla (TASR) - Francúzsko-taliansky výrobca luxusných okuliarov EssilorLuxottica zaznamenal v 1. štvrťroku rast tržieb takmer o desatinu. Výsledky spoločnosti podporil najmä rastúci dopyt v Číne po tom, ako tamojšia vláda koncom minulého roka zrušila prísne protipandemické opatrenia. Informovala o tom agentúra Reuters.

Vlastník značiek okuliarov Ray-Ban a Oakley koncom týždňa uviedol, že za prvé tri mesiace roka vzrástli jeho tržby po očistení o vplyv výmenných kurzov o 8,6 % na 6,15 miliardy eur. Spoločnosť podporil najmä región Ázie a Tichomoria, kde sa tržby zvýšili o 12 %. V rámci tohto regiónu výsledky potiahla Čína, keď sa po ukončení politiky nulovej tolerancie voči COVID-19 v závere minulého roka začali zákazníci vracať do obchodov a vo väčšej miere míňať aj na luxusnejší tovar.

Finančný riaditeľ spoločnosti Stefano Grassi poukázal práve na Čínu ako na región, ktorý bude výrazne ovplyvňovať výsledky firmy v roku 2023. "Tento rok bude Čína dôležitou súčasťou nášho rastového profilu," povedal.

Z opätovného otvorenia čínskeho trhu ťažili na začiatku roka aj ďalší producenti luxusného tovaru, napriek tomu, že svetové trhy zaznamenali v poslednom období nemalé výkyvy, a navyše sa zvýšili ceny. Najväčší producent luxusného tovaru na svete LVMH zvýšil tržby na organickej báze o 17 % a módny dom Hermés o 23 %.