Tržby výrazne rástli naprieč všetkými sledovanými regiónmi a divíziami.
Autor TASR
Herzogenaurach 28. apríla (TASR) - Nemecký výrobca športovej obuvi a oblečenia Puma oznámil za 1. štvrťrok prudký rast zisku. Podporil ho pokračujúci vysoký dopyt po športových produktoch, keď protipandemické obmedzenia v mnohých krajinách zvýšili záujem o individuálne športovanie.
Puma informovala, že za 1. kvartál zaznamenala čistý zisk 109,2 milióna eur. Na porovnanie, za prvé tri mesiace minulého roka dosiahol zisk 36,2 milióna eur. Prudko vzrástol aj prevádzkový zisk EBIT (zisk pred úrokmi a daňami). Dosiahol 154 miliónov eur, čo medziročne predstavuje rast o 116,7 %.
Tržby sa zvýšili o 19,2 % na 1,55 miliardy eur. V prípade očistenia o kurzové vplyvy dosiahol rast tržieb takmer 26 %.
Tržby výrazne rástli naprieč všetkými sledovanými regiónmi a divíziami. V Amerike sa zvýšili o 38,5 %, najmä vďaka dopytu v Severnej Amerike. V regióne Ázia/Tichomorie rast tržieb dosiahol 28,8 % a v regióne Európa, Blízky východ a Afrika tržby vzrástli o 14 %, napriek pokračujúcim problémom v Európe.
Z pohľadu divízií sa najvýraznejšie zvýšili tržby v divízii oblečenia, kde rast dosiahol 27,2 %. V divízii športovej obuvi sa tržby medziročne zvýšili o 27 % a v divízii doplnkov o 19,4 %.
Puma informovala, že za 1. kvartál zaznamenala čistý zisk 109,2 milióna eur. Na porovnanie, za prvé tri mesiace minulého roka dosiahol zisk 36,2 milióna eur. Prudko vzrástol aj prevádzkový zisk EBIT (zisk pred úrokmi a daňami). Dosiahol 154 miliónov eur, čo medziročne predstavuje rast o 116,7 %.
Tržby sa zvýšili o 19,2 % na 1,55 miliardy eur. V prípade očistenia o kurzové vplyvy dosiahol rast tržieb takmer 26 %.
Tržby výrazne rástli naprieč všetkými sledovanými regiónmi a divíziami. V Amerike sa zvýšili o 38,5 %, najmä vďaka dopytu v Severnej Amerike. V regióne Ázia/Tichomorie rast tržieb dosiahol 28,8 % a v regióne Európa, Blízky východ a Afrika tržby vzrástli o 14 %, napriek pokračujúcim problémom v Európe.
Z pohľadu divízií sa najvýraznejšie zvýšili tržby v divízii oblečenia, kde rast dosiahol 27,2 %. V divízii športovej obuvi sa tržby medziročne zvýšili o 27 % a v divízii doplnkov o 19,4 %.