Svetový výrobca spotrebného tovaru oznámil za 2. štvrťrok čistý zisk na úrovni 731 miliónov USD (675,79 milióna eur).
Autor TASR
New York 29. júla (TASR) - Americká spoločnosť Colgate-Palmolive zaznamenala v 2. štvrťroku tohto roka rast čistého zisku takmer o polovicu, pričom v prípade upraveného zisku, ako aj organických tržieb prekonala očakávania trhov. Výsledky spoločnosti podporil pokračujúci dopyt po jej výrobkoch aj po zvýšení cien. Informovali o tom agentúra Reuters a portál RTTNews.
Svetový výrobca spotrebného tovaru oznámil za 2. štvrťrok čistý zisk na úrovni 731 miliónov USD (675,79 milióna eur). V rovnakom období minulého roka vykázala firma zisk 505 miliónov USD.
Po úprave o mimoriadne položky dosiahla firma zisk 753 miliónov USD, čo na akciu predstavuje 91 centov. Analytici oslovení agentúrou Reuters počítali s upraveným ziskom na úrovni 87 centov.
Tržby Colgate-Palmolive dosiahli 5,06 miliardy USD, čo medziročne predstavuje rast takmer o 5 %. Aj v tomto prípade firma mierne prekonala odhady analytikov. Tí počítali s tržbami na úrovni 5,01 miliardy USD.
K lepším výsledkom dopomohli vo veľkej miere zvýšené ceny, ktoré zákazníci prijali a naďalej pokračovali v nákupoch tovarov od Colgate-Palmolive. Firma zvýšila ceny svojich produktov v 2. štvrťroku o 4,2 %.
Spoločnosť následne zlepšila vyhliadky na celý rok. Čo sa týka zisku, očakáva jeho rast o 8 až 11 %, zatiaľ čo pôvodne počítala s rastom na strednej až hornej úrovni jednocifernej stupnice. V prípade tržieb na organickej báze zlepšila odhad rastu z pôvodne uvádzanej úrovne 5 až 7 % na rast o 6 až 8 %.
(1 EUR = 1,0817 USD)
Svetový výrobca spotrebného tovaru oznámil za 2. štvrťrok čistý zisk na úrovni 731 miliónov USD (675,79 milióna eur). V rovnakom období minulého roka vykázala firma zisk 505 miliónov USD.
Po úprave o mimoriadne položky dosiahla firma zisk 753 miliónov USD, čo na akciu predstavuje 91 centov. Analytici oslovení agentúrou Reuters počítali s upraveným ziskom na úrovni 87 centov.
Tržby Colgate-Palmolive dosiahli 5,06 miliardy USD, čo medziročne predstavuje rast takmer o 5 %. Aj v tomto prípade firma mierne prekonala odhady analytikov. Tí počítali s tržbami na úrovni 5,01 miliardy USD.
K lepším výsledkom dopomohli vo veľkej miere zvýšené ceny, ktoré zákazníci prijali a naďalej pokračovali v nákupoch tovarov od Colgate-Palmolive. Firma zvýšila ceny svojich produktov v 2. štvrťroku o 4,2 %.
Spoločnosť následne zlepšila vyhliadky na celý rok. Čo sa týka zisku, očakáva jeho rast o 8 až 11 %, zatiaľ čo pôvodne počítala s rastom na strednej až hornej úrovni jednocifernej stupnice. V prípade tržieb na organickej báze zlepšila odhad rastu z pôvodne uvádzanej úrovne 5 až 7 % na rast o 6 až 8 %.
(1 EUR = 1,0817 USD)