Cukrovinkárske firmy sa obhajujú, že len tento rok sa náklady na výrobu mliečnej čokolády zvýšili zhruba o 40 %.
Autor TASR
Londýn 22. novembra (TASR) - Nedávno zákazníkov v Británii podráždila spoločnosť Mondelez International, keď zväčšila medzery medzi ihlanmi čokoládovej tyčinky Toblerone. Teraz ju nasledovala ďalšia cukrovinárska firma - Mars. Tá znížila hmotnosť čokoládových bonbónov Maltesers o 15 %. Dôvod je rovnaký, kompenzovanie rastúcich výrobných nákladov. Informoval o tom britský denník Guardian.
Hovorca spoločnosti Mars uviedol, že podobne ako ďalší producenti čokoládových výrobkov, aj firma Mars zaznamenala rast cien surovín. "Aj keď sa snažíme absorbovať tieto náklady v čo najväčšej miere, niekedy sme nútení prijať ťažké rozhodnutie a znížiť hmotnosť niektorých našich výrobkov, ak chceme, aby si zákazníci svoje obľúbené produkty mohli ďalej kupovať za prijateľnú cenu," povedal hovorca. V prípade bonbónov Maltesers zredukovala firma hmotnosť vrecka zo 121 gramov na 103 gramov.
S takzvanou "shrinkflation," teda znížením hmotnosti, pričom zákazník zaplatí rovnakú cenu, začali cukrovinkárske firmy v období recesie. Zmeny zaznamenali viaceré známe produkty: zmenšili sa tyčinky Mars a Snickers, napríklad aj obsah vrecka čokoládových vajíčok Creme Eggs firmy Cadbury sa zredukoval z pôvodne šiestich na päť vajíčok.
Cukrovinkárske firmy sa obhajujú, že len tento rok sa náklady na výrobu mliečnej čokolády zvýšili zhruba o 40 %. Dôvodom je rast cien viacerých surovín, najmä cukru a sušeného plnotučného mlieka.
Hovorca spoločnosti Mars uviedol, že podobne ako ďalší producenti čokoládových výrobkov, aj firma Mars zaznamenala rast cien surovín. "Aj keď sa snažíme absorbovať tieto náklady v čo najväčšej miere, niekedy sme nútení prijať ťažké rozhodnutie a znížiť hmotnosť niektorých našich výrobkov, ak chceme, aby si zákazníci svoje obľúbené produkty mohli ďalej kupovať za prijateľnú cenu," povedal hovorca. V prípade bonbónov Maltesers zredukovala firma hmotnosť vrecka zo 121 gramov na 103 gramov.
S takzvanou "shrinkflation," teda znížením hmotnosti, pričom zákazník zaplatí rovnakú cenu, začali cukrovinkárske firmy v období recesie. Zmeny zaznamenali viaceré známe produkty: zmenšili sa tyčinky Mars a Snickers, napríklad aj obsah vrecka čokoládových vajíčok Creme Eggs firmy Cadbury sa zredukoval z pôvodne šiestich na päť vajíčok.
Cukrovinkárske firmy sa obhajujú, že len tento rok sa náklady na výrobu mliečnej čokolády zvýšili zhruba o 40 %. Dôvodom je rast cien viacerých surovín, najmä cukru a sušeného plnotučného mlieka.