Koncern zaznamenal najprudší nárast tržieb od roku 2016. Priemerná cena reklamy totiž stúpla o 47 % a počet zobrazených reklám sa zvýšil o 6 %.
Autor TASR
Menlo Park 29. júla (TASR) - Výsledky Facebooku v 2. kvartáli prekonali očakávania trhu. Prevádzkovateľ populárnej sociálnej siete však varoval pred spomalením rastu v nasledujúcich štvrťrokoch a jeho akcie sa v poburzovom obchodovaní oslabili o vyše 3 %.
Tržby za tri mesiace od apríla do júna stúpli o 56 % na 29,08 miliardy USD (24,63 miliardy eur) z 18,69 miliardy USD v rovnakom období pred rokom. Analytici počítali s tržbami vo výške 27,82 miliardy USD. Zisk sa medziročne viac než zdvojnásobil na 10,39 miliardy USD alebo 3,61 USD na akciu z 5,18 miliardy USD alebo 1,80 USD na akciu. Analytici prognózovali 3,02 USD na akciu.
Koncern zaznamenal najprudší nárast tržieb od roku 2016. Priemerná cena reklamy totiž stúpla o 47 % a počet zobrazených reklám sa zvýšil o 6 %.
Počet denne aktívnych používateľov Facebooku vzrástol počas uplynulého štvrťroka približne o 30 miliónov na 1,91 miliardy a počet mesačne aktívnych používateľov o 50 miliónov na 2,9 miliardy. Minimálne jednu aplikáciu koncernu, medzi ktoré patrí aj WhatsApp alebo Instagram, používalo počas 2. kvartála 3,51 miliardy mesačných používateľov po 3,45 miliardy v 1. štvrťroku.
(1 EUR = 1,1807 USD)
Tržby za tri mesiace od apríla do júna stúpli o 56 % na 29,08 miliardy USD (24,63 miliardy eur) z 18,69 miliardy USD v rovnakom období pred rokom. Analytici počítali s tržbami vo výške 27,82 miliardy USD. Zisk sa medziročne viac než zdvojnásobil na 10,39 miliardy USD alebo 3,61 USD na akciu z 5,18 miliardy USD alebo 1,80 USD na akciu. Analytici prognózovali 3,02 USD na akciu.
Koncern zaznamenal najprudší nárast tržieb od roku 2016. Priemerná cena reklamy totiž stúpla o 47 % a počet zobrazených reklám sa zvýšil o 6 %.
Počet denne aktívnych používateľov Facebooku vzrástol počas uplynulého štvrťroka približne o 30 miliónov na 1,91 miliardy a počet mesačne aktívnych používateľov o 50 miliónov na 2,9 miliardy. Minimálne jednu aplikáciu koncernu, medzi ktoré patrí aj WhatsApp alebo Instagram, používalo počas 2. kvartála 3,51 miliardy mesačných používateľov po 3,45 miliardy v 1. štvrťroku.
(1 EUR = 1,1807 USD)