Tencent, ktorý v roku 2022 zaznamenal svoj vôbec prvý pokles ročných tržieb, sa snaží urýchliť rast svojej kľúčovej hernej divízie
Autor TASR
Peking 14. augusta (TASR) - Výsledky čínskeho technologického giganta Tencent Holdings za 2. kvartál prekonali očakávania trhu. Rast kľúčovej hernej divízie sa totiž zrýchlil. TASR o tom informuje na základe správ CNBC a Reuters.
Tržby najväčšej firmy v oblasti videohier na svete a prevádzkovateľa platformy WeChat za tri mesiace od apríla do konca júna 2024 medziročne vzrástli o 8 % na 161,12 miliardy CNY (20,58 miliardy eur). Analytici počítali s tržbami na úrovni 160,77 miliardy CNY. Zisk prisúditeľný akcionárom vyskočil o 82 % na 47,63 miliardy CNY, pričom analytici očakávali 39,95 miliardy CNY.
Tencent, ktorý v roku 2022 zaznamenal svoj vôbec prvý pokles ročných tržieb, sa snaží urýchliť rast svojej kľúčovej hernej divízie. Tržby divízie v Číne v uplynulom kvartáli medziročne vzrástli o 9 % (po +3 % v 1. štvrťroku) na 34,6 miliardy CNY. Tržby divízie v zahraničí stúpli takisto o 9 % na 13,9 miliardy CNY.
Tržby z online reklamy medziročne vyskočili o 19 % na 29,9 miliardy CNY a tržby divízie služieb, ktorá zahŕňa cloud aj mobilné platby cez WeChat, stúpli o 4 % na 50,4 miliardy CNY.
(1 EUR = 7,8301 CNY)
Tržby najväčšej firmy v oblasti videohier na svete a prevádzkovateľa platformy WeChat za tri mesiace od apríla do konca júna 2024 medziročne vzrástli o 8 % na 161,12 miliardy CNY (20,58 miliardy eur). Analytici počítali s tržbami na úrovni 160,77 miliardy CNY. Zisk prisúditeľný akcionárom vyskočil o 82 % na 47,63 miliardy CNY, pričom analytici očakávali 39,95 miliardy CNY.
Tencent, ktorý v roku 2022 zaznamenal svoj vôbec prvý pokles ročných tržieb, sa snaží urýchliť rast svojej kľúčovej hernej divízie. Tržby divízie v Číne v uplynulom kvartáli medziročne vzrástli o 9 % (po +3 % v 1. štvrťroku) na 34,6 miliardy CNY. Tržby divízie v zahraničí stúpli takisto o 9 % na 13,9 miliardy CNY.
Tržby z online reklamy medziročne vyskočili o 19 % na 29,9 miliardy CNY a tržby divízie služieb, ktorá zahŕňa cloud aj mobilné platby cez WeChat, stúpli o 4 % na 50,4 miliardy CNY.
(1 EUR = 7,8301 CNY)