Británia je jedným z najväčších exportných trhov pre nemecké automobilky, keďže majú v Spojenom kráľovstve relatívne málo lokálnych závodov.
Autor TASR
Berlín 16. decembra (TASR) - Vývoz automobilov z Nemecka do Británie v tomto roku 2017 klesol. Čiastočne sa na tom podieľala slabšia libra, ktorá podkopáva dopyt po zahraničných produktoch na Britských ostrovoch. Uviedol to šéf nemeckého Združenia automobilového priemyslu (VDA) Matthias Wissmann.
"Brexit a s tým súvisiaci nižší dopyt v Británii, spôsobený nepriaznivými výmennými kurzami, prispeli k 2-% poklesu celkového exportu áut z Nemecka v tomto roku na 4,3 milióna vozidiel," povedal šéf Nemeckej federácie automobilového priemyslu (VDA) Matthias Wissmann.
Britská libra sa čiastočne zotavila zo strmého pádu po referende o brexite vlani v júni. Ale hoci zmazala časť strát, jej kurz oproti doláru aj euru naďalej výrazne zaostáva za úrovňami pred referendom.
Británia je jedným z najväčších exportných trhov pre nemecké automobilky, keďže majú v Spojenom kráľovstve relatívne málo lokálnych závodov.
Ďalším dôvodom, prečo v tomto roku export áut z Nemecka klesol, je to, že automobilky presunuli výrobu niektorých modelov do tovární v zahraničí, povedal Wissmann.
Zahraničná produkcia nemeckých automobiliek by podľa predbežných odhadov mala tento rok vzrásť o 7 % na 10,8 milióna vozidiel, zatiaľ čo domáca výroba klesne o 2 % na 5,6 milióna áut.
Nemecké automobilky, s predpokladaným objemom výroby 16,4 milióna áut v tomto roku, sa podieľali približne 20 % na globálnej produkcii vozidiel. A podľa údajov VDA vyrobili približne polovicu všetkých novoregistrovaných vozidiel v Európe.
"Brexit a s tým súvisiaci nižší dopyt v Británii, spôsobený nepriaznivými výmennými kurzami, prispeli k 2-% poklesu celkového exportu áut z Nemecka v tomto roku na 4,3 milióna vozidiel," povedal šéf Nemeckej federácie automobilového priemyslu (VDA) Matthias Wissmann.
Britská libra sa čiastočne zotavila zo strmého pádu po referende o brexite vlani v júni. Ale hoci zmazala časť strát, jej kurz oproti doláru aj euru naďalej výrazne zaostáva za úrovňami pred referendom.
Británia je jedným z najväčších exportných trhov pre nemecké automobilky, keďže majú v Spojenom kráľovstve relatívne málo lokálnych závodov.
Ďalším dôvodom, prečo v tomto roku export áut z Nemecka klesol, je to, že automobilky presunuli výrobu niektorých modelov do tovární v zahraničí, povedal Wissmann.
Zahraničná produkcia nemeckých automobiliek by podľa predbežných odhadov mala tento rok vzrásť o 7 % na 10,8 milióna vozidiel, zatiaľ čo domáca výroba klesne o 2 % na 5,6 milióna áut.
Nemecké automobilky, s predpokladaným objemom výroby 16,4 milióna áut v tomto roku, sa podieľali približne 20 % na globálnej produkcii vozidiel. A podľa údajov VDA vyrobili približne polovicu všetkých novoregistrovaných vozidiel v Európe.