Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 23. december 2024Meniny má Nadežda
< sekcia Ekonomika

Súťaž na reklamné predmety pre Železnicu SR stiahli

Ilustračné foto, Železnice SR (ŽSR) Foto: TASR/Radovan Stoklasa

Železnice však predpokladali, že elektronická aukcia vygeneruje nižšie ceny oproti predpokladaným.

Bratislava 17. augusta (TASR) - Výzvu na obstaranie reklamných predmetov Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) stiahli. Plánujú nadefinovať nové položky a vypísať novú súťaž. Uviedla to dnes pre TASR hovorkyňa železníc Martina Pavliková.

Na nákup reklamných predmetov v ŽSR upozornil na sociálnej sieti nezaradený poslanec Národnej rady (NR) SR Miroslav Beblavý. Nachádzali sa totiž medzi nimi napríklad aj perá Swarovski. "ŽSR uvedené drobné reklamné predmety plánovali použiť pri príležitosti Dňa železničiarov pre vybraných ocenených dlhoročných zamestnancov z prevádzky, ktorým bude udelená cena ministra dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja," vysvetlila Pavliková.

Reklamné predmety mali byť podľa jej slov súčasťou malého vecného daru zo strany zamestnávateľa ako výraz poďakovania za dlhoročnú prácu. "Nejde o nákladné položky, predpokladaná jednotková cena položiek sa pohybovala od 25 centov do 25 eur," vyčíslila. Napríklad pero Swarovski stálo podľa jej slov približne 25 eur.

"ŽSR pripravili transparentnú súťaž s jasnými kritériami, s cieľom dosiahnuť čo najnižšiu cenu," zdôraznila hovorkyňa. Aby sa však podľa nej predišlo nezmyselným diskusiám, čo je vhodný respektíve nevhodný drobný reklamný predmet, železnice na základe rozhodnutia vedenia výzvu ešte v utorok 16. augusta stiahli. Chcú nadefinovať nové položky a vypísať novú súťaž na reklamné predmety.

Železnice podľa Pavlikovej doteraz v roku 2016 neobjednávali žiadne reklamné predmety. "Celková predpokladaná hodnota za všetky predmety spolu na obdobie rokov 2016 až 2018 sa pohybovala pri predmetoch do 17 eur na úrovni maximálne 7500 eur, pri predmetoch nad 17 eur maximálne 9000 eur," doplnila. Železnice však predpokladali, že elektronická aukcia vygeneruje nižšie ceny oproti predpokladaným.

Drobné predmety sa mali tiež použiť aj na medzinárodné odborné stretnutia a porady na najvyššej úrovni, návštevy či pohraničné konferencie týkajúce sa aktuálnej medzinárodnej železničnej agendy, ktoré ŽSR každoročne organizujú. "Uvedené drobné reklamné predmety sa využívajú len pre významných hostí, časť pri rôznych oceneniach našich zamestnancov či iných výnimočných príležitostiach," opísala Pavliková.