Walmart síce zvýšil ceny niektorých produktov, ale menej ako konkurenti vďaka svojej veľkosti, ktorá mu dáva silnú vyjednávaciu pozíciu na rokovaniach s dodávateľmi.
Autor TASR
Bentonville 17. februára (TASR) - Americký maloobchodný reťazec Walmart vykázal za uplynulý 4. štvrťrok 2021/22 lepšie, ako boli očakávané výsledky. Prispeli k tomu vyššie tržby v komplikovanom inflačnom prostredí.
Walmart síce zvýšil ceny niektorých produktov, ale menej ako konkurenti vďaka svojej veľkosti, ktorá mu dáva silnú vyjednávaciu pozíciu na rokovaniach s dodávateľmi a pomáha udržať si a získať ďalší podiel na trhu v kľúčových segmentoch, ako sú potraviny.
Maloobchodný predajca vo štvrtok oznámil, že za tri mesiace do konca januára 2022 dosiahol zisk 3,56 miliardy USD (3,13 miliardy eur) po strate 2,1 miliardy USD v rovnakom období predchádzajúceho roka. A jeho tržby stúpli o 0,5 % na 152,87 miliardy USD zo 152,08 miliardy USD pred rokom. Prekonali tak odhady analytikov, ktorí počítali s ich poklesol o 0,4 % na 151,53 miliardy USD.
Tržby v obchodoch v USA otvorených viac ako rok a bez palív sa pritom zvýšili o 5,6 %. Tempo rastu on-line predaja v Spojených štátoch však dosiahlo iba 1 % v porovnaní so 69 % v predchádzajúcom roku a 8 % v predchádzajúcom štvrťroku.
Spoločnosť navrhla zvýšiť ročnú dividendu o 2 % na 2,24 USD na akciu. A uviedla, že v aktuálnom fiškálnom roku 2022/23 očakáva nárast zisku na akciu o 5 až 6 %, zatiaľ čo analytici predpovedajú, že stúpne o 4,4 %.
TASR správu prevzala z agentúry AFP.
Walmart síce zvýšil ceny niektorých produktov, ale menej ako konkurenti vďaka svojej veľkosti, ktorá mu dáva silnú vyjednávaciu pozíciu na rokovaniach s dodávateľmi a pomáha udržať si a získať ďalší podiel na trhu v kľúčových segmentoch, ako sú potraviny.
Maloobchodný predajca vo štvrtok oznámil, že za tri mesiace do konca januára 2022 dosiahol zisk 3,56 miliardy USD (3,13 miliardy eur) po strate 2,1 miliardy USD v rovnakom období predchádzajúceho roka. A jeho tržby stúpli o 0,5 % na 152,87 miliardy USD zo 152,08 miliardy USD pred rokom. Prekonali tak odhady analytikov, ktorí počítali s ich poklesol o 0,4 % na 151,53 miliardy USD.
Tržby v obchodoch v USA otvorených viac ako rok a bez palív sa pritom zvýšili o 5,6 %. Tempo rastu on-line predaja v Spojených štátoch však dosiahlo iba 1 % v porovnaní so 69 % v predchádzajúcom roku a 8 % v predchádzajúcom štvrťroku.
Spoločnosť navrhla zvýšiť ročnú dividendu o 2 % na 2,24 USD na akciu. A uviedla, že v aktuálnom fiškálnom roku 2022/23 očakáva nárast zisku na akciu o 5 až 6 %, zatiaľ čo analytici predpovedajú, že stúpne o 4,4 %.
TASR správu prevzala z agentúry AFP.