Celkovo bolo preverených 118 webstránok, ktoré ponúkali online spotrebiteľské úvery.
Autor TASR
Bratislava 3. mája (TASR) - Webové stránky poskytovateľov spotrebiteľských úverov a distribútorov majú stále rezervy. Ukazuje to prieskum Európskej komisie (EK), do ktorého sa zapojilo 13 členských štátov Európskej únie (EÚ) vrátane Slovenska.
Celkovo bolo preverených 118 webstránok, ktoré ponúkali online spotrebiteľské úvery. Nedostatky boli zistené v 42 prípadoch, čo predstavuje 36 % z celkového počtu preverovaných stránok. Chýbajúce alebo neúplné informácie môžu spôsobiť, že spotrebitelia urobia nesprávne obchodné rozhodnutie.
Prieskum na Slovensku zistil čiastočné nezrovnalosti u troch veriteľov, ktoré Národná banka Slovenska (NBS) ďalej preveruje s príslušnými dohliadanými subjektmi. "Ak sa potvrdí nedostatok, NBS bude postupovať v zmysle svojich právomocí a požadovať nápravu," avizoval hovorca banky Peter Majer. Poznatky získané z prieskumu budú zároveň použité pri revízii smernice o spotrebiteľských úveroch, ku ktorej sa EK zaviazala v rámci novej spotrebiteľskej agendy zameranej aj na ochranu spotrebiteľov v procese digitálnej transformácie trhu.
Primárnym cieľom prieskumu bolo skontrolovať, či veritelia alebo finanční sprostredkovatelia, ktorí inzerujú a ponúkajú spotrebiteľské úvery online, poskytujú v požadovanej podobe a rozsahu všetky dôležité informácie pre obchodné rozhodnutie spotrebiteľa. V prieskume preverovali oblasti ako komunikáciu ceny úverových produktov, dodržiavanie opatrení v súvislosti s pandémiou nového koronavírusu, či informácie potrebné pre posúdenie schopnosti spotrebiteľa splácať úver.
Celkovo bolo preverených 118 webstránok, ktoré ponúkali online spotrebiteľské úvery. Nedostatky boli zistené v 42 prípadoch, čo predstavuje 36 % z celkového počtu preverovaných stránok. Chýbajúce alebo neúplné informácie môžu spôsobiť, že spotrebitelia urobia nesprávne obchodné rozhodnutie.
Prieskum na Slovensku zistil čiastočné nezrovnalosti u troch veriteľov, ktoré Národná banka Slovenska (NBS) ďalej preveruje s príslušnými dohliadanými subjektmi. "Ak sa potvrdí nedostatok, NBS bude postupovať v zmysle svojich právomocí a požadovať nápravu," avizoval hovorca banky Peter Majer. Poznatky získané z prieskumu budú zároveň použité pri revízii smernice o spotrebiteľských úveroch, ku ktorej sa EK zaviazala v rámci novej spotrebiteľskej agendy zameranej aj na ochranu spotrebiteľov v procese digitálnej transformácie trhu.
Primárnym cieľom prieskumu bolo skontrolovať, či veritelia alebo finanční sprostredkovatelia, ktorí inzerujú a ponúkajú spotrebiteľské úvery online, poskytujú v požadovanej podobe a rozsahu všetky dôležité informácie pre obchodné rozhodnutie spotrebiteľa. V prieskume preverovali oblasti ako komunikáciu ceny úverových produktov, dodržiavanie opatrení v súvislosti s pandémiou nového koronavírusu, či informácie potrebné pre posúdenie schopnosti spotrebiteľa splácať úver.