Americkí spotrebitelia totiž radšej míňajú na inteligentné telefóny a tablety namiesto toho, aby modernizovali svoje počítače.
Autor TASR
New York 29. novembra (TASR) - Uvedenie nového operačného systému Windows 8 nepodporilo predaj osobných počítačov (PC) v USA, čo sklamalo nádeje Microsoftu a výrobcov počítačov, tvrdí poradenská spoločnosť NPD Group.
Počas troch týždňov od 26. októbra, keď na trh prišiel Windows 8, predaj počítačov s operačným systémom Windows v medziročnom porovnaní klesol o 21 %, uviedla NPD. Nič nenasvedčuje, že Windows 8 predaj zhoršil. Podľa NPD je slabý dopyt len pokračovaním trendu, ktorý pretrváva počas celého roka.
Americkí spotrebitelia totiž radšej míňajú na inteligentné telefóny a tablety namiesto toho, aby modernizovali svoje počítače. Niekoľko výrobcov tabletov na jeseň uviedlo na trh nové modely a Apple prišiel s menšou verziou iPadu.
Microsoft podporil uvedenie Windows 8 doteraz najväčšou reklamnou kampaňou. Podľa analytičky UBS Mary Jo Foleyovej koncern na ňu minul až 1 miliardu USD (769,6 milióna eur). Výrobcovia PC boli optimistickí a dúfali, že Windows 8 podporí predaj počítačov, ktorý má tento rok klesajúcu tendenciu.
"Po štyroch týždňoch na trhu je stále ešte príliš skoro obviňovať Windows z pretrvávajúceho slabého predaja trhu s PC," uviedol analytik NPD Stephen Baker. "Stále máme pred sebou celú vianočnú predajnú sezónu, ale je jasné, že Windows 8 nie je impulzom, ktorý spôsobí obrat trhu, v ktorý mnohí dúfali." Baker poukázal na to, že notebooky s Windows 8 a dotykovým displejom sa predávajú dobre a pomohli zvýšiť priemernú predajnú cenu PC.
Microsoft predal v priebehu prvého mesiaca 40 miliónov licencií na Windows 8, ale do toho sa započítavajú aj licencie, ktoré kúpili výrobcovia PC, ako napríklad Hewlett-Packard alebo Dell, pre počítače, ktoré vyrobili, ale ešte nepredali.
Spoločnosť IHS iSuppli prognózuje, že tento rok sa na celom svete predá 349 miliónov PC. To je o 1 % menej ako v roku 2011. V prípade naplnenia tejto predpovede to bude prvý pokles predaja osobných počítačov od roku 2001. V USA už predaj PC klesá dva roky. Informovala o tom agentúra AP.
Počas troch týždňov od 26. októbra, keď na trh prišiel Windows 8, predaj počítačov s operačným systémom Windows v medziročnom porovnaní klesol o 21 %, uviedla NPD. Nič nenasvedčuje, že Windows 8 predaj zhoršil. Podľa NPD je slabý dopyt len pokračovaním trendu, ktorý pretrváva počas celého roka.
Americkí spotrebitelia totiž radšej míňajú na inteligentné telefóny a tablety namiesto toho, aby modernizovali svoje počítače. Niekoľko výrobcov tabletov na jeseň uviedlo na trh nové modely a Apple prišiel s menšou verziou iPadu.
Microsoft podporil uvedenie Windows 8 doteraz najväčšou reklamnou kampaňou. Podľa analytičky UBS Mary Jo Foleyovej koncern na ňu minul až 1 miliardu USD (769,6 milióna eur). Výrobcovia PC boli optimistickí a dúfali, že Windows 8 podporí predaj počítačov, ktorý má tento rok klesajúcu tendenciu.
"Po štyroch týždňoch na trhu je stále ešte príliš skoro obviňovať Windows z pretrvávajúceho slabého predaja trhu s PC," uviedol analytik NPD Stephen Baker. "Stále máme pred sebou celú vianočnú predajnú sezónu, ale je jasné, že Windows 8 nie je impulzom, ktorý spôsobí obrat trhu, v ktorý mnohí dúfali." Baker poukázal na to, že notebooky s Windows 8 a dotykovým displejom sa predávajú dobre a pomohli zvýšiť priemernú predajnú cenu PC.
Microsoft predal v priebehu prvého mesiaca 40 miliónov licencií na Windows 8, ale do toho sa započítavajú aj licencie, ktoré kúpili výrobcovia PC, ako napríklad Hewlett-Packard alebo Dell, pre počítače, ktoré vyrobili, ale ešte nepredali.
Spoločnosť IHS iSuppli prognózuje, že tento rok sa na celom svete predá 349 miliónov PC. To je o 1 % menej ako v roku 2011. V prípade naplnenia tejto predpovede to bude prvý pokles predaja osobných počítačov od roku 2001. V USA už predaj PC klesá dva roky. Informovala o tom agentúra AP.