Bývalý generálny riaditeľ nemeckého automobilového koncernu Volkswagen po vypuknutí škandálu rezignoval na svoj post a nahradil ho Matthias Müller.
Autor TASR
Wolfsburg 3. marca (TASR) - Bývalý generálny riaditeľ nemeckého automobilového koncernu Volkswagen (VW) Martin Winterkorn dostal e-maily, ktoré sa týkali problémov s emisnými testami, už rok pred tým, ako sa tieto informácie dostali na verejnosť a vyvolali najväčší škandál v histórii firmy. Informovala o tom agentúra AFP s odvolaním sa na vyhlásenie uverejnené na internetovej stránke koncernu.
Volkswagen v ňom ďalej uvádza, že sa bude brániť. Akcionári totiž podnikli právne kroky proti automobilke za podvody pri emisných testoch.
Škandál odštartovala americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA), keď vlani v septembri obvinila nemeckú firmu, že do dieselových áut v USA nainštalovala softvér, ktorý jej pri testoch umožňoval zamaskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka. VW neskôr priznal, že po svete jazdí okolo 11 miliónov áut s takýmto softvérom.
Winterkorn po vypuknutí škandálu rezignoval na svoj post a nahradil ho Matthias Müller. Podľa interného dokumentu však bývalý šéf koncernu dostal už v máji 2014 zápisnicu a bol tiež prítomný na schôdzi, na ktorej sa diskutovalo o problematických emisiách, ale faktom tiež je, že na začiatku ho nik z manažmentu neupozornil, aby tomu venoval zvýšenú pozornosť.
Volkswagen čelí teraz viacerým žalobám, vrátane hromadnej žaloby nespokojných majiteľov áut v USA. Automobilke hrozia miliardové pokuty a vysoké náklady na právne spory.
Volkswagen v ňom ďalej uvádza, že sa bude brániť. Akcionári totiž podnikli právne kroky proti automobilke za podvody pri emisných testoch.
Škandál odštartovala americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA), keď vlani v septembri obvinila nemeckú firmu, že do dieselových áut v USA nainštalovala softvér, ktorý jej pri testoch umožňoval zamaskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka. VW neskôr priznal, že po svete jazdí okolo 11 miliónov áut s takýmto softvérom.
Winterkorn po vypuknutí škandálu rezignoval na svoj post a nahradil ho Matthias Müller. Podľa interného dokumentu však bývalý šéf koncernu dostal už v máji 2014 zápisnicu a bol tiež prítomný na schôdzi, na ktorej sa diskutovalo o problematických emisiách, ale faktom tiež je, že na začiatku ho nik z manažmentu neupozornil, aby tomu venoval zvýšenú pozornosť.
Volkswagen čelí teraz viacerým žalobám, vrátane hromadnej žaloby nespokojných majiteľov áut v USA. Automobilke hrozia miliardové pokuty a vysoké náklady na právne spory.