Holding Porsche SE je materskou spoločnosťou koncernu Volkswagen a vlastní vyše polovicu akcií s hlasovacím právom.
Autor TASR
,aktualizované Stuttgart/Wolfsburg 18. októbra (TASR) - Bývalý výkonný riaditeľ Volkswagenu (VW) Martin Winterkorn odchádza aj z čela Porsche Automobil Holding SE. Holding je väčšinovým akcionárom VW. Dôvodom odchodu je emisný škandál koncernu. Informovala o tom agentúra DPA.
Winterkorna na poste predsedu predstavenstva holdingu 1. novembra nahradí šéf dozornej rady VW a bývalý finančný riaditeľ VW Hans Dieter Pötsch, uviedlo v sobotu (17. 10.) Porsche.
Šesťdesiatosemročný Winterkorn odstúpil z čela koncernu Volkswagen v dôsledku aféry týkajúcej sa manipulácie s emisiami. Napriek vyvodeniu zodpovednosti zdôraznil svoju nevinu a tvrdil, že o podvode s emisiami nič nevedel.
Winterkorn však vtedy zostal v ostatných vedúcich funkciách, ku ktorým patrili predseda predstavenstva Porsche SE, teda najväčšieho akcionára Volkswagenu, rovnako ako predseda dozorných rád Audi a holdingu značiek úžitkových áut Scania a MAN. Winterkorn je tiež v dozornej rade výrobcu športových áut Porsche AG, ktorá je dcérskou spoločnosťou VW.
Holding Porsche SE je materskou spoločnosťou koncernu Volkswagen a vlastní vyše polovicu akcií s hlasovacím právom. V poslednom čase vzrástol tlak na to, aby sa Winterkorn vzdal aj ďalších funkcií. Podľa informácií agentúry DPA na jeho úplný odchod tlačila spolková krajina Dolné Sasko, ktorá je veľkým akcionárom VW, rovnako ako zástupcovia zamestnancov.
Volkswagen vytvoril niekoľko verzií softvéru na podvádzanie s emisiami
Volkswagen (VW) vytvoril niekoľko verzií softvéru na podvádzanie pri emisných testoch. To signalizuje komplexný podvod zo strany nemeckého koncernu. Pre agentúru Reuters to povedali tri zdroje oboznámené so záležitosťou.
Počas siedmich rokov podvádzania pri emisných testoch, k čomu sa Volkswagen priznal, koncern pozmenil nezákonný softvér pre štyri typy motorov. Uviedli to zdroje, medzi ktoré patrí aj manažér VW, oboznámený so záležitosťou, a americký predstaviteľ blízky vyšetrovaniu.
Hovorcovia VW v Európe aj v USA sa odmietli vyjadriť, či koncern skutočne vyvinul viacej softvérov na klamanie pri emisných kontrolách. Ako dôvod uviedli pokračujúce vyšetrovanie zo strany spoločnosti aj zodpovedných orgánov v oboch regiónoch.
"Intenzívne vyšetrujeme, kto čo vedel a kedy, ale zatiaľ je príliš skoro vyjadrovať sa k tomu," uviedol hovorca koncernu v centrále vo Wolfsburgu na otázku, koľko ľudí mohlo vedieť o podvode.
Podľa expertov a analytikov z odvetvia fakt, že existuje niekoľko verzií nezákonného softvéru, zvyšuje pravdepodobnosť, že do podvodu bol zapojený celý rad zamestnancov. Softvéroví technici totiž potrebovali regulárne financovanie a znalosť programov motorov.
Winterkorna na poste predsedu predstavenstva holdingu 1. novembra nahradí šéf dozornej rady VW a bývalý finančný riaditeľ VW Hans Dieter Pötsch, uviedlo v sobotu (17. 10.) Porsche.
Šesťdesiatosemročný Winterkorn odstúpil z čela koncernu Volkswagen v dôsledku aféry týkajúcej sa manipulácie s emisiami. Napriek vyvodeniu zodpovednosti zdôraznil svoju nevinu a tvrdil, že o podvode s emisiami nič nevedel.
Winterkorn však vtedy zostal v ostatných vedúcich funkciách, ku ktorým patrili predseda predstavenstva Porsche SE, teda najväčšieho akcionára Volkswagenu, rovnako ako predseda dozorných rád Audi a holdingu značiek úžitkových áut Scania a MAN. Winterkorn je tiež v dozornej rade výrobcu športových áut Porsche AG, ktorá je dcérskou spoločnosťou VW.
Holding Porsche SE je materskou spoločnosťou koncernu Volkswagen a vlastní vyše polovicu akcií s hlasovacím právom. V poslednom čase vzrástol tlak na to, aby sa Winterkorn vzdal aj ďalších funkcií. Podľa informácií agentúry DPA na jeho úplný odchod tlačila spolková krajina Dolné Sasko, ktorá je veľkým akcionárom VW, rovnako ako zástupcovia zamestnancov.
Volkswagen vytvoril niekoľko verzií softvéru na podvádzanie s emisiami
Volkswagen (VW) vytvoril niekoľko verzií softvéru na podvádzanie pri emisných testoch. To signalizuje komplexný podvod zo strany nemeckého koncernu. Pre agentúru Reuters to povedali tri zdroje oboznámené so záležitosťou.
Počas siedmich rokov podvádzania pri emisných testoch, k čomu sa Volkswagen priznal, koncern pozmenil nezákonný softvér pre štyri typy motorov. Uviedli to zdroje, medzi ktoré patrí aj manažér VW, oboznámený so záležitosťou, a americký predstaviteľ blízky vyšetrovaniu.
Hovorcovia VW v Európe aj v USA sa odmietli vyjadriť, či koncern skutočne vyvinul viacej softvérov na klamanie pri emisných kontrolách. Ako dôvod uviedli pokračujúce vyšetrovanie zo strany spoločnosti aj zodpovedných orgánov v oboch regiónoch.
"Intenzívne vyšetrujeme, kto čo vedel a kedy, ale zatiaľ je príliš skoro vyjadrovať sa k tomu," uviedol hovorca koncernu v centrále vo Wolfsburgu na otázku, koľko ľudí mohlo vedieť o podvode.
Podľa expertov a analytikov z odvetvia fakt, že existuje niekoľko verzií nezákonného softvéru, zvyšuje pravdepodobnosť, že do podvodu bol zapojený celý rad zamestnancov. Softvéroví technici totiž potrebovali regulárne financovanie a znalosť programov motorov.