Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 5. október 2024Meniny má Viera
< sekcia Ekonomika

Winterkorn sa chystá odstúpiť aj z ďalších postov vo Volkswagene

Martin Winterkorn, archívne foto. Foto: TASR/AP Photo

Martin Winterkorn je zatiaľ stále riaditeľom rodinnej holdingovej spoločnosti Porsche SE.

Wolfsburg 12. októbra (TASR) - Martin Winterkorn, bývalý riaditeľ nemeckej automobilky Volkswagen (VW), ktorý sa minulý mesiac pre emisný škandál vzdal svojej funkcie, sa chystá odstúpiť aj z ďalších postov v automobilovom koncerne. Informovala o tom agentúra Reuters s odvolaním sa na článok v dnešnom vydaní denníka Süddeutsche Zeitung a správy televíznych staníc NDR a WDR.

Nemecké médiá, ktoré však neuvádzajú zdroje svojich informácií, tvrdia, že Winterkorn v najbližších dňoch oznámi svoje rezignácie, keď sa vyriešia všetky zostávajúce formality. Je totiž pod tlakom nemeckej spolkovej krajiny Dolné Sasko, ktorá je druhým najväčším akcionárom automobilky.

Winterkorn je zatiaľ stále riaditeľom rodinnej holdingovej spoločnosti Porsche SE, ktorá má pod kontrolou väčšinový podiel vo Volkswagene, a tiež predsedom správnej rady dcérskej automobilky Audi, výrobcu nákladných vozidiel Scania a nového holdingu Truck & Bus.

Volkswagen odmietol komentovať informácie, ktoré zverejnili nemecké médiá. Vedenie spoločnosti už predtým uviedlo, že rozhodnutia o ďalšom pôsobení Winterkorna sú v kompetencii dozorných rád jednotlivých dcérskych spoločností.

Aj Čína už vyšetruje Volkswagen pre emisný škandál


Čínske ministerstvo životného prostredia vyšetruje, či vozidlá, ktoré nemecká automobilka Volkswagen (VW) dováža do krajiny, a tiež vyrába vo svojich čínskych závodoch, spĺňajú emisné normy. Peking sa tak pridal k vládam v USA, Európe a v Japonsku, ktoré vyšetrujú VW v súvislosti s emisným škandálom. Informovala o tom agentúra Bloomberg.

Škandál vypukol minulý mesiac, keď americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA) oznámila, že VW inštaloval do vyše 480.000 dieselových áut v USA softvér, ktorý umožňuje pri testovaní výfukových plynov zamaskovať skutočné hodnoty emisií oxidu dusíka. Volkswagen neskôr priznal, že problém sa týka celosvetovo 11 miliónov áut, z toho asi 5 miliónov vozidiel kmeňovej značky VW.

Žiadne z 11 miliónov týchto áut však nebolo vyrobené v Číne, ale približne 1900 problematických vozidiel bolo do krajiny dovezených, uvádza sa vo vyhlásení ministerstva, ktoré dnes zverejnili štátne médiá. Čínske ministerstvo zároveň vyzvalo VW, aby mu predložil časový harmonogram riešenia problému.

Volkswagen, pre ktorý je Čína z hľadiska objemu predaja najväčším trhom na svete, už oznámil, že zvolá do servisov v ázijskej krajine 1950 importovaných áut s dieselovým motorom, aby odstránil chybný softvér. Zdôraznil však, že problém sa netýka áut, ktoré vyrába v spoločných podnikoch s čínskymi partnermi FAW Group a SAIC Motor.

Volkswagen sa zároveň ospravedlnil čínskym klientom za spôsobené ťažkosti a ubezpečil ich, že urobí všetko, aby opäť získal ich dôveru.