Yahoo musí bojovať s tvrdou konkurenciou zo strany Google a Facebooku.
Autor TASR
New York 16. júla (TASR) - Zisk a tržby Yahoo sa v 2. kvartáli znížili. Dôvodom bol ďalší pokles príjmov z reklamy. Informovali o tom agentúra AP a internetový portál nemeckého týždenníka Spiegel.
Tržby internetového koncernu v 2. štvrťroku v porovnaní s rovnakým obdobím vlaňajška klesli o 4 % na 1,1 miliardy USD (808 miliónov eur). Čistý zisk sa medziročne prepadol o 19 % na 270 miliónov USD alebo 26 centov na akciu z 331 miliónov USD alebo 30 centov na akciu.
Upravený zisk na akciu predstavoval 37 centov a tržby po odpočítaní provízií partnerským spoločnostiam 1,04 miliardy USD. Analytici očakávali upravený zisk na akciu na úrovni 39 centov a tržby po vyplatení provízií vo výške 1,09 miliardy USD.
"Nie sme spokojní s výsledkami za druhý štvrťrok," uviedla v utorok (15. 7.) večer šéfka spoločnosti Marissa Mayer. Bývalá manažérka Google sa snaží od svojho nástupu do funkcie v lete 2012 prilákať viac užívateľov prostredníctvom ponuky nových obsahov a funkcií. Zatiaľ sa jej však príliš nedarí plniť svoje ciele.
Yahoo musí bojovať s tvrdou konkurenciou zo strany Google a Facebooku. Väčšina príjmov všetkých troch koncernov pochádza z reklamy. Na jednej strane predávajú grafické reklamy, takzvané bannery. Yahoo síce v uplynulom kvartáli zvýšil počet predaných reklám o 24 %, ale priemerná cena za reklamu klesla rovnako o 24 %. Firmy okrem toho predávajú platené odkazy. Yahoo si v tejto oblasti opäť polepšil, čo pribrzdilo pokles zisku.
Tržby internetového koncernu v 2. štvrťroku v porovnaní s rovnakým obdobím vlaňajška klesli o 4 % na 1,1 miliardy USD (808 miliónov eur). Čistý zisk sa medziročne prepadol o 19 % na 270 miliónov USD alebo 26 centov na akciu z 331 miliónov USD alebo 30 centov na akciu.
Upravený zisk na akciu predstavoval 37 centov a tržby po odpočítaní provízií partnerským spoločnostiam 1,04 miliardy USD. Analytici očakávali upravený zisk na akciu na úrovni 39 centov a tržby po vyplatení provízií vo výške 1,09 miliardy USD.
"Nie sme spokojní s výsledkami za druhý štvrťrok," uviedla v utorok (15. 7.) večer šéfka spoločnosti Marissa Mayer. Bývalá manažérka Google sa snaží od svojho nástupu do funkcie v lete 2012 prilákať viac užívateľov prostredníctvom ponuky nových obsahov a funkcií. Zatiaľ sa jej však príliš nedarí plniť svoje ciele.
Yahoo musí bojovať s tvrdou konkurenciou zo strany Google a Facebooku. Väčšina príjmov všetkých troch koncernov pochádza z reklamy. Na jednej strane predávajú grafické reklamy, takzvané bannery. Yahoo síce v uplynulom kvartáli zvýšil počet predaných reklám o 24 %, ale priemerná cena za reklamu klesla rovnako o 24 %. Firmy okrem toho predávajú platené odkazy. Yahoo si v tejto oblasti opäť polepšil, čo pribrzdilo pokles zisku.