Podľa štatistík nakupujú Slováci čoraz drahšie produkty.
Autor TASR
Bratislava 15. apríla (TASR) - Uplynulý rok dosiahli e-shopy s elektronikou 10-% nárast. Slováci nakupujú čoraz drahšie spotrebiče, o čom svedčí zvyšujúca sa priemerná cena zakúpených produktov. Jednotkou na trhu je stále IT príslušenstvo, no skokanom roka 2016 sa stali elektrické zubné kefky a kávovary.
Údaje agentúry GFK, ktorá zbiera dáta najväčších e-shopov na Slovensku i v Českej republike, potvrdzujú, že internetový trh neustále rastie. Českí a slovenskí spotrebitelia sa dokonca zhodujú aj v tom, že do košíčka si najčastejšie vhadzujú smartfóny a notebooky.
Podľa štatistík nakupujú Slováci čoraz drahšie produkty. Priemerná cena smartfónu bola vlani 176 eur, pričom v roku 2015 bola o 20 eur nižšia. Rovnaký trend vykazujú aj ďalšie produkty zo sveta elektroniky. Veľkej obľube sa tešia aj notebooky, ktorých priemerná cena dosiahla minulý rok 465 eur. Rok predtým však bola táto hodnota o 37 eur nižšia. Prekvapujúci výsledok dosiahli vlani kávovary, ktorých sa predalo o takmer 7000 kusov viac než v roku 2015.
S počtom predaných kusov však priamoúmerne rastie aj ich priemerná cena. V roku 2016 kupovali Slováci kávovar v priemere za 157 eur, zatiaľ čo v roku 2015 zaň zaplatili o 9 eur menej.
Minulý rok si významne polepšili i spotrebiče, ktoré sú určené na starostlivosť o telo. Na pozícii „skokan roka“ sa však stále držia elektrické zubné kefky, ktoré oproti roku 2015 vykázali až 61-% medziročný nárast v rámci internetového trhu. Vyššia pozornosť sa nedostáva len bielym zubom a dokonalému úsmevu. Značný nárast predaja vykazujú aj spotrebiče určené na epiláciu, holenie či zastrihávanie a tepelnú úpravu vlasov. Segment malej bielej techniky si celkovo na slovenskom trhu polepšil. Pri porovnaní rokov 2015 a 2016 dosiahol podľa štatistík GFK až 24 % nárast, čo znamená, že tento segment rastie rýchlejšie ako trh s IT príslušenstvom, ktorý je dlhodobo jednotkou.
To, že nákup cez internet sa stáva čoraz obľúbenejším, dokazuje aj fakt, že spotrebitelia sa nestránia ani objednávaniu veľkých spotrebičov. Táto kategória produktov vlani dosiahla 15 % nárast. "Tento trend sme minulý rok sledovali aj v rámci predaja nášho e-shopu. Potvrdzovali to najmä čísla predaja sušičiek a práčok, ktoré medziročne dosiahli vysoký nárast," uviedol riaditeľ internetového obchodu Vladimír Sušil.
Podľa neho sa čoraz viac sa do popredia u spotrebiteľa dostáva kvalita produktu, za čo je zákazník ochotný aj viac zaplatiť.
Údaje agentúry GFK, ktorá zbiera dáta najväčších e-shopov na Slovensku i v Českej republike, potvrdzujú, že internetový trh neustále rastie. Českí a slovenskí spotrebitelia sa dokonca zhodujú aj v tom, že do košíčka si najčastejšie vhadzujú smartfóny a notebooky.
Podľa štatistík nakupujú Slováci čoraz drahšie produkty. Priemerná cena smartfónu bola vlani 176 eur, pričom v roku 2015 bola o 20 eur nižšia. Rovnaký trend vykazujú aj ďalšie produkty zo sveta elektroniky. Veľkej obľube sa tešia aj notebooky, ktorých priemerná cena dosiahla minulý rok 465 eur. Rok predtým však bola táto hodnota o 37 eur nižšia. Prekvapujúci výsledok dosiahli vlani kávovary, ktorých sa predalo o takmer 7000 kusov viac než v roku 2015.
S počtom predaných kusov však priamoúmerne rastie aj ich priemerná cena. V roku 2016 kupovali Slováci kávovar v priemere za 157 eur, zatiaľ čo v roku 2015 zaň zaplatili o 9 eur menej.
Minulý rok si významne polepšili i spotrebiče, ktoré sú určené na starostlivosť o telo. Na pozícii „skokan roka“ sa však stále držia elektrické zubné kefky, ktoré oproti roku 2015 vykázali až 61-% medziročný nárast v rámci internetového trhu. Vyššia pozornosť sa nedostáva len bielym zubom a dokonalému úsmevu. Značný nárast predaja vykazujú aj spotrebiče určené na epiláciu, holenie či zastrihávanie a tepelnú úpravu vlasov. Segment malej bielej techniky si celkovo na slovenskom trhu polepšil. Pri porovnaní rokov 2015 a 2016 dosiahol podľa štatistík GFK až 24 % nárast, čo znamená, že tento segment rastie rýchlejšie ako trh s IT príslušenstvom, ktorý je dlhodobo jednotkou.
To, že nákup cez internet sa stáva čoraz obľúbenejším, dokazuje aj fakt, že spotrebitelia sa nestránia ani objednávaniu veľkých spotrebičov. Táto kategória produktov vlani dosiahla 15 % nárast. "Tento trend sme minulý rok sledovali aj v rámci predaja nášho e-shopu. Potvrdzovali to najmä čísla predaja sušičiek a práčok, ktoré medziročne dosiahli vysoký nárast," uviedol riaditeľ internetového obchodu Vladimír Sušil.
Podľa neho sa čoraz viac sa do popredia u spotrebiteľa dostáva kvalita produktu, za čo je zákazník ochotný aj viac zaplatiť.