Štátny tajomník Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR František Palko je presvedčený, že úsek D3 Skalité – Svrčinovec bude pre Kysučanov i ľudí spoza hraníc mimoriadne dôležitý.
Autor TASR
Skalité 31. júla (TASR) – Požehnaním a osadením sochy svätej Barbory k portálu sa dnes oficiálne začalo s razením diaľničného tunela Poľana v Skalitom v okrese Čadca. Takmer 900 metrov dlhý tunel bude súčasťou 12-kilometrového úseku diaľnice D3 Svrčinovec – Skalité, ktorý by mali dokončiť v októbri 2016.
Podľa investičného riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti Pavla Kováčika je úsek diaľnice D3 náročný, v ťažkom teréne, jeho súčasťou bude 24 mostov a dva tunely – jeden 400-metrový a druhý takmer 900-metrový. Celkové náklady na výstavbu celého úseku by mali dosiahnuť asi 330 miliónov eur. Na úsek diaľnice D3 Svrčinovec – Skalité by mal nadväzovať úsek Čadca - Svrčinovec, ktorý by sa podľa Kováčika mal začať stavať na budúci rok.
Štátny tajomník Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR František Palko je presvedčený, že úsek D3 Skalité – Svrčinovec bude pre Kysučanov i ľudí spoza hraníc mimoriadne dôležitý. "Bude oveľa efektívnejšie spájať Poľskú republiku so Slovenskou republikou, rovnako tak tranzitná nákladná doprava bude menej zaťažovať obyvateľov obcí. Úsek je rovnako dôležitý z hľadiska európskeho Balticko-jadranského koridoru," skonštatoval Palko.
Pozitívne vníma výstavbu diaľnice D3 aj starosta Svrčinovca Juraj Strýček. "Začalo sa to, čo sme desaťročia očakávali a za čo sme desaťročia bojovali. Zároveň dávam aj taký výkričník, aby diaľnica D3 nezostala stáť a aby čo najskôr uzreli svetlo sveta ďalšie etapy nadväzujúce na úsek Svrčinovec – Skalité," zdôraznil Strýček s tým, že definitívne by sa malo obyvateľom Svrčinovca začať lepšie dýchať až po dostavbe celého úseku D3 Čadca – Svrčinovec.
S výstavbou úseku D3 Skalité – Svrčinovec sa začalo v októbri minulého roku, zhotoviteľmi stavby je združenie zložené zo spoločností Váhostav, Doprastav, Strabag a Metrostav.
Podľa investičného riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti Pavla Kováčika je úsek diaľnice D3 náročný, v ťažkom teréne, jeho súčasťou bude 24 mostov a dva tunely – jeden 400-metrový a druhý takmer 900-metrový. Celkové náklady na výstavbu celého úseku by mali dosiahnuť asi 330 miliónov eur. Na úsek diaľnice D3 Svrčinovec – Skalité by mal nadväzovať úsek Čadca - Svrčinovec, ktorý by sa podľa Kováčika mal začať stavať na budúci rok.
Štátny tajomník Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR František Palko je presvedčený, že úsek D3 Skalité – Svrčinovec bude pre Kysučanov i ľudí spoza hraníc mimoriadne dôležitý. "Bude oveľa efektívnejšie spájať Poľskú republiku so Slovenskou republikou, rovnako tak tranzitná nákladná doprava bude menej zaťažovať obyvateľov obcí. Úsek je rovnako dôležitý z hľadiska európskeho Balticko-jadranského koridoru," skonštatoval Palko.
Pozitívne vníma výstavbu diaľnice D3 aj starosta Svrčinovca Juraj Strýček. "Začalo sa to, čo sme desaťročia očakávali a za čo sme desaťročia bojovali. Zároveň dávam aj taký výkričník, aby diaľnica D3 nezostala stáť a aby čo najskôr uzreli svetlo sveta ďalšie etapy nadväzujúce na úsek Svrčinovec – Skalité," zdôraznil Strýček s tým, že definitívne by sa malo obyvateľom Svrčinovca začať lepšie dýchať až po dostavbe celého úseku D3 Čadca – Svrčinovec.
S výstavbou úseku D3 Skalité – Svrčinovec sa začalo v októbri minulého roku, zhotoviteľmi stavby je združenie zložené zo spoločností Váhostav, Doprastav, Strabag a Metrostav.