Pravidelne testujú svojich zamestnancov spoločnosti SPP - distribúcia a Eustream. SPP sa v súčasnosti na testovanie zamestnancov pripravuje.
Autor TASR
Bratislava 21. januára (TASR) - Slovenské plynárenské spoločnosti považujú ochranu zdravia svojich zamestnancov a zákazníkov za svoju prioritu a na zamedzenie prenosu ochorenia COVID-19 preto využívajú okrem iného aj testovanie zamestnancov. Informovali o tom na portáli Slovgas.sk riaditeľ odboru komunikácie a vzťahov s verejnosťou SPP Ondrej Šebesta, manažér externej komunikácie SPP – distribúcia Milan Vanga a špecialista externej komunikácie a PR spoločnosti Eustream Pavol Kubík.
Pravidelne testujú svojich zamestnancov spoločnosti SPP - distribúcia a Eustream. SPP sa v súčasnosti na testovanie zamestnancov pripravuje. "Vybrané skupiny zamestnancov testujeme v pravidelných intervaloch (pracovníci plynárenského dispečingu, zákazníckych kancelárií, kancelárií technickej dokumentácie, podateľne…). Prvý a druhý januárový týždeň sme otestovali všetkých zamestnancov, ktorí boli prítomní v práci, a záujemcov, ktorí sa chceli prísť otestovať z domova," ozrejmil Vanga s tým, že ďalej plánujú plošné testovanie iba v kritických lokalitách. Tam nastavili interval testovania na každé dva týždne. Testovanie spoločnosť vykonáva plne vo vlastnej réžii prostredníctvom štyroch spoločností, s ktorými má uzatvorené zmluvy.
Od začiatku pandémie testuje podľa Kubíka svojich zamestnancov aj Eustream. Prioritou je testovanie najmä tých, ktorí sú bezprostredne zodpovední za prevádzku, a to dispečerov či nepretržitej prevádzky kompresorových staníc. V súvislosti s aktuálnymi obmedzeniami spoločnosť organizuje opakované testovania pre zamestnancov, ktorých povaha práce neumožňuje, aby ju vykonávali z domu.
Na testovanie zamestnancov sa v súčasnosti intenzívne pripravuje aj spoločnosť SPP. "Prípravu na testovanie koordinujeme v spolupráci s pracovnou zdravotnou službou," uviedol Šebesta. SPP aj pred vianočnými sviatkami zabezpečil možnosť dobrovoľného testovania prostredníctvom testu PCR za zvýhodnených podmienok pre všetkých svojich zamestnancov.
Šebesta tiež pripomenul, že spoločnosť prispôsobuje aktuálnej epidemiologickej situácii pracovné režimy zamestnancov. V súčasnosti v súlade s aktuálnymi opatreniami a v záujme ochrany ich zdravia pracuje maximálne možný počet zamestnancov z domu.
"Ochrana zdravia zákazníkov a zamestnancov bola a zostáva pre SPP aj naďalej prioritou," zdôraznil Šebesta s poukázaním na opatrenia prijaté už v priebehu roka 2020, ako bolo vybavenie všetkých zákazníckych centier SPP germicídnymi žiaričmi či poskytnutie ochranných prostriedkov zamestnancom.
Hovorca zdôraznil, že SPP v súčasnosti bezproblémovo zabezpečuje dodávky energií a zodpovedne si plní svoje povinnosti bez akýchkoľvek obmedzení. "V tomto smere sa SPP ukazuje ako spoľahlivý partner pre svojich zákazníkov, ale aj ďalších obchodných partnerov," povedal. Všetci zákazníci SPP môžu naďalej na komunikáciu so spoločnosťou využívať elektronickú poštu, ako aj zákaznícku linku SPP.
Pravidelne testujú svojich zamestnancov spoločnosti SPP - distribúcia a Eustream. SPP sa v súčasnosti na testovanie zamestnancov pripravuje. "Vybrané skupiny zamestnancov testujeme v pravidelných intervaloch (pracovníci plynárenského dispečingu, zákazníckych kancelárií, kancelárií technickej dokumentácie, podateľne…). Prvý a druhý januárový týždeň sme otestovali všetkých zamestnancov, ktorí boli prítomní v práci, a záujemcov, ktorí sa chceli prísť otestovať z domova," ozrejmil Vanga s tým, že ďalej plánujú plošné testovanie iba v kritických lokalitách. Tam nastavili interval testovania na každé dva týždne. Testovanie spoločnosť vykonáva plne vo vlastnej réžii prostredníctvom štyroch spoločností, s ktorými má uzatvorené zmluvy.
Od začiatku pandémie testuje podľa Kubíka svojich zamestnancov aj Eustream. Prioritou je testovanie najmä tých, ktorí sú bezprostredne zodpovední za prevádzku, a to dispečerov či nepretržitej prevádzky kompresorových staníc. V súvislosti s aktuálnymi obmedzeniami spoločnosť organizuje opakované testovania pre zamestnancov, ktorých povaha práce neumožňuje, aby ju vykonávali z domu.
Na testovanie zamestnancov sa v súčasnosti intenzívne pripravuje aj spoločnosť SPP. "Prípravu na testovanie koordinujeme v spolupráci s pracovnou zdravotnou službou," uviedol Šebesta. SPP aj pred vianočnými sviatkami zabezpečil možnosť dobrovoľného testovania prostredníctvom testu PCR za zvýhodnených podmienok pre všetkých svojich zamestnancov.
Šebesta tiež pripomenul, že spoločnosť prispôsobuje aktuálnej epidemiologickej situácii pracovné režimy zamestnancov. V súčasnosti v súlade s aktuálnymi opatreniami a v záujme ochrany ich zdravia pracuje maximálne možný počet zamestnancov z domu.
"Ochrana zdravia zákazníkov a zamestnancov bola a zostáva pre SPP aj naďalej prioritou," zdôraznil Šebesta s poukázaním na opatrenia prijaté už v priebehu roka 2020, ako bolo vybavenie všetkých zákazníckych centier SPP germicídnymi žiaričmi či poskytnutie ochranných prostriedkov zamestnancom.
Hovorca zdôraznil, že SPP v súčasnosti bezproblémovo zabezpečuje dodávky energií a zodpovedne si plní svoje povinnosti bez akýchkoľvek obmedzení. "V tomto smere sa SPP ukazuje ako spoľahlivý partner pre svojich zákazníkov, ale aj ďalších obchodných partnerov," povedal. Všetci zákazníci SPP môžu naďalej na komunikáciu so spoločnosťou využívať elektronickú poštu, ako aj zákaznícku linku SPP.