Podľa štúdie OECD spomedzi členských krajín má Slovensko najhoršie personálne zabezpečenie služieb zamestnanosti.
Autor TASR
Bratislava 4. novembra (TASR) - Úrady práce získajú rozšírené kompetencie, aby mohli flexibilnejšie pracovať s nezamestnanými.
"Chceme vo väčšej miere posilniť ich kompetencie v závislosti od situácie v konkrétnom okrese. Jednoznačne sa ukazuje, že plošné riešenia neexistujú," konštatoval štátny tajomník rezortu práce Branislav Ondruš (Smer-SD).
S tým súvisí aj navrhovaná zmena príspevkov v novele zákona o službách zamestnanosti, podľa ktorej sa už niektoré príspevky nebudú dávať automaticky, ako je tomu teraz. "Takýto spôsob umožní oveľa efektívnejšie využívanie prostriedkov, pôjdu totiž do oblastí, kde skutočne prinesú výsledky," vysvetlil.
"V rôznych okresoch budú rôznou mierou financované jednotlivé opatrenia," dodal Ondruš. Riaditelia úradov tak dostanú väčšiu voľnosť pri využívaní jednotlivých príspevkov podľa miestnych potrieb. Budú teda môcť uprednostňovať tie príspevky, ktoré prinášajú reálne výsledky pre podporu zamestnanosti v regióne.
Ondruš ďalej upozornil, že v súčasnosti nemajú úrady práce absolútne žiadnu možnosť robiť politiku zamestnanosti. Podľa štúdie OECD spomedzi členských krajín má Slovensko najhoršie personálne zabezpečenie služieb zamestnanosti. Jeden pracovník úradu má na jedného klienta mesačne presne 58 sekúnd.
"Chceme vo väčšej miere posilniť ich kompetencie v závislosti od situácie v konkrétnom okrese. Jednoznačne sa ukazuje, že plošné riešenia neexistujú," konštatoval štátny tajomník rezortu práce Branislav Ondruš (Smer-SD).
S tým súvisí aj navrhovaná zmena príspevkov v novele zákona o službách zamestnanosti, podľa ktorej sa už niektoré príspevky nebudú dávať automaticky, ako je tomu teraz. "Takýto spôsob umožní oveľa efektívnejšie využívanie prostriedkov, pôjdu totiž do oblastí, kde skutočne prinesú výsledky," vysvetlil.
"V rôznych okresoch budú rôznou mierou financované jednotlivé opatrenia," dodal Ondruš. Riaditelia úradov tak dostanú väčšiu voľnosť pri využívaní jednotlivých príspevkov podľa miestnych potrieb. Budú teda môcť uprednostňovať tie príspevky, ktoré prinášajú reálne výsledky pre podporu zamestnanosti v regióne.
Ondruš ďalej upozornil, že v súčasnosti nemajú úrady práce absolútne žiadnu možnosť robiť politiku zamestnanosti. Podľa štúdie OECD spomedzi členských krajín má Slovensko najhoršie personálne zabezpečenie služieb zamestnanosti. Jeden pracovník úradu má na jedného klienta mesačne presne 58 sekúnd.