Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 26. november 2024Meniny má Kornel
< sekcia Ekonomika

Ľudia nie sú ochotní cestovať za prácou, tvrdia manažéri firiem

Ilustračné foto Foto: TASR/Pavol Ďurčo

Prieskum ukázal, že uchádzači majú málo pracovných skúseností, nereálne platové očakávania, neovládajú cudzí jazyk, nevedia reagovať a zodpovedať otázku, prečo chcú pracovať v danej spoločnosti.

Bratislava 5. apríla (TASR) - Neochota cestovať za prácou, nedostatok pracovných skúseností, nereálne platové očakávania či slabá znalosť cudzieho jazyka. Toto sú najčastejšie nedostatky kandidátov pri hľadaní si práce. Ukázal to najnovší prieskum medzi manažérmi 91 firiem zo Slovenska, ktorý zrealizovala personálna agentúra Grafton Slovakia. Spoločnosť uskutočnila prieskum medzi firmami počas februárového veľtrhu práce Profesia Days.

Zamestnávatelia ako jeden z najčastejšie sa opakujúcich a vnímaných nedostatkov zhodne označili neochotu žiadateľov dochádzať do práce a budúceho zamestnania. Tento nedostatok označilo celkom 15,38 % zamestnávateľov. Práve tí sú však s cieľom nájdenia vhodného kandidáta ochotní budúcemu zamestnancovi poskytnúť ako jeden z benefitov finančný príspevok v podobe úhrady transportu do práce. Z prieskumu vyplýva, že takmer polovica spoločností poskytuje bonus preplácania až 100 % hodnoty cestovného a viac ako 33 % zamestnávateľov svojim zamestnancom uhrádza polovicu vynaložených cestovných nákladov.

"Počas praxe a vyhodnocovania výberových konaní sa u kandidátov stretávame so záujmom pracovného zaradenia len v mieste svojho bydliska, prípadne jeho bezprostrednej blízkosti. Uchádzači o prácu sa neraz nazdávajú, že dochádzanie do práce by ich ukracovalo o čas a priestor na voľný čas," skonštatoval manažér spoločnosti Grafton Slovakia Miroslav Garaj. Zároveň uviedol, že v prípade, ak sa budúci zamestnávateľ nachádza vo vzdialenosti do približne 80 kilometrov, kandidát sa neraz ukracuje o možnosť nájdenia preferovaného pracovného zaradenia, ktoré by mal v prípade záujmu zvážiť.

Okrem preplácania cesty do práce medzi najvyužívanejšie benefity zamestnania patrí u takmer troch štvrtín spoločností aj možnosť absolvovania vybraných školení a vzdelávacích programov. Obľúbené jazykové kurzy ponúka 56,04 % dopytovaných spoločností a viac ako polovica zamestnávateľov informuje kandidátov o možnosti kariérneho rastu v spoločnosti.

Prieskum spoločnosti ďalej ukázal, že uchádzači majú málo pracovných skúseností, nereálne platové očakávania, neovládajú cudzí jazyk. Taktiež nevedia, čo chcú, teda nevedia reagovať a zodpovedať otázku, prečo chcú pracovať v danej spoločnosti. "Jedným zo zaujímavých zistení prieskumu je ešte stále veľmi vysoké číslo a fakt potvrdzujúci nepripravenosť kandidátov na pracovný pohovor. Hovoríme až o 18,68 % žiadateľoch o prácu. Výsledok je prekvapivý v tom, že fáza prípravy na pracovný pohovor či výberové konanie patrí k zásadným bodom úspešného absolvovania výberového procesu," dodal Garaj.